Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Sämsta vädret i världen?
- Trådstartare kr-val
- Start datum
Det är jag av Utsidans etiska regler förhindrad att säga. Men det kommer att bli uppenbart senare...cykelstina; sa:Krister, jag blir lite nyfiken på varför du vill veta? Ska du åka dit och prova utrustning?
kr-val; sa:Det är jag av Utsidans etiska regler förhindrad att säga. Men det kommer att bli uppenbart senare...
Aha, han söker inspiration till ett präktigt personangrepp!
"Du är lika uschlig som vädret i ..."
Nordöstra hörnet av Nicaragua har trist, varmfuktigt väder och kortast levnadstid på innebyggarna. Bland det värsta jag träffat på.
Varmt och torrt verkar jobbigt men det går att vända på dygnet och jobba den mörka tiden.
Varmt och fuktigt sitter man fast i dag och natt.....
Superkallt är livsfarligt men bara del av året....min 50-öring.
Varmt och torrt verkar jobbigt men det går att vända på dygnet och jobba den mörka tiden.
Varmt och fuktigt sitter man fast i dag och natt.....
Superkallt är livsfarligt men bara del av året....min 50-öring.
Vad sägs om Atacama-öknen i Chile? Enligt uppgift har det inte regnat en droppe på ca 400 år, vilket gör det till en av de torraste platserna på jorden.
johankse; sa:Nordöstra hörnet av Nicaragua har trist, varmfuktigt väder och kortast levnadstid på innebyggarna. Bland det värsta jag träffat på.
Men beror det verkligen på vädret?
Värsta vädret i hela världen brukar väl vara på midsommarafton?
Hetta!
Vandrade lite här och där krings turistattraktionerna i inre Australien: Uluru, Kata Tjuta etc. Åtta km i 43 graders värme och en otroligt låg luftfuktighet slet enormt på kroppen. Snacka om att eftersvettas (när man kom inomhus)!ping; sa:Ett vanligt tankefel,kallt ruggigt väder kan man alltid klä sig mot.Hur gör man när det är uppåt +40,eller tom 50,finns det?
Re: Indien
Men det regnar bara någon månad om året där. Resten av året är det varmt och soligt och ironiskt nog brist på vatten. Men när det väl regnar är det otroligt intensivt. På en dag faller lika mycket regn som det gör i Nederländerna på ett helt år! (enligt artikel i National Geographic )
AdamB; sa:Cherrapunji i Indien, med en årsnederbörd på upp till 11.000 mm!!!
Men det regnar bara någon månad om året där. Resten av året är det varmt och soligt och ironiskt nog brist på vatten. Men när det väl regnar är det otroligt intensivt. På en dag faller lika mycket regn som det gör i Nederländerna på ett helt år! (enligt artikel i National Geographic )
Extrem värme i kombination med extrema luftföroreningar. Händer årligen i flera storstäder.
Eller Great smog of 1952 som man tror orsakade 12 000 dödsfall i London.
Eller Great smog of 1952 som man tror orsakade 12 000 dödsfall i London.
Njutvandringar att längta till
Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg