Sämsta vädret i världen?

Jag har hört att de franska Kerguelen öarna har mest dagar storm oväder per år. Det sägs att de har ett medel på 180 dagar "gale force winds" per år.

Nordöstra hörnet av Nicaragua har trist, varmfuktigt väder och kortast levnadstid på innebyggarna. Bland det värsta jag träffat på.
Varmt och torrt verkar jobbigt men det går att vända på dygnet och jobba den mörka tiden.
Varmt och fuktigt sitter man fast i dag och natt.....
Superkallt är livsfarligt men bara del av året....min 50-öring.

Vad sägs om Atacama-öknen i Chile? Enligt uppgift har det inte regnat en droppe på ca 400 år, vilket gör det till en av de torraste platserna på jorden.

Hetta!

ping; sa:
Ett vanligt tankefel,kallt ruggigt väder kan man alltid klä sig mot.Hur gör man när det är uppåt +40,eller tom 50,finns det?
Vandrade lite här och där krings turistattraktionerna i inre Australien: Uluru, Kata Tjuta etc. Åtta km i 43 graders värme och en otroligt låg luftfuktighet slet enormt på kroppen. Snacka om att eftersvettas (när man kom inomhus)!

Re: Indien

AdamB; sa:
Cherrapunji i Indien, med en årsnederbörd på upp till 11.000 mm!!!

Men det regnar bara någon månad om året där. Resten av året är det varmt och soligt och ironiskt nog brist på vatten. Men när det väl regnar är det otroligt intensivt. På en dag faller lika mycket regn som det gör i Nederländerna på ett helt år! (enligt artikel i National Geographic :) )

Jag håller nog med om Falklandsöarna, med Sydgeorgien som möjlig konkurrent. Hur blåsigt som helst, och aldrig varmt. Inte mycket att kriga om...

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg