Jag diskuterar på en vetenskaplig nivå men jag kan inte hjälpa att du har svårt att förstå. Är ingen vegan men jag äter mest ekologiskt. Fattar inte varför du är så aggressiv varför har du så mycket hat mot ankor?Du diskuterar på så låg nivå att du för min del kan ha det för dig själv. Man får ha en ganska ordentlig personlighetsstörning för att inte fatta vad jag menar. Tack och hej för min del. Du låter som någon typ av naiv veganaktivist. Förstår inte alla borttappade människors akuta förmåga att hävda sig genom att hårklyva istället för att föra en diskussion.
Fast det har jag aldrig sagt heller. Människan är ett djur och ankan är ett annat djur. Både människa och anka är olika djur. Att då säga man kan mörda människa men inte djur säger då emot sig själv då människan är ett djur. En liknelse är att säga jag har ätit bröd men ingen mat.Nu är det nog din logk som faktiskt brister: Din tes att männsikan är ett djur innebär INTE att alla djur är människor. Implikationspilen går bara på ena hållet.
I vårt samhälle finns olika lagar för djur och människor - alla lagar för djur gäller inte för människor och vice versa.
T ex delar vi inte betydelse för ordet mord.
Mord är att man planerar döda någon, dråp är när det sker av en slump som två träffas av en slump på stan och blir bråk och den ena råkar slå ihjäl den andra. Och då Räddningstjänsten i förväg när de var på väg dit berättade de skulle döda dem då var det planerat eller hur?