Håkan K; sa:
Hade testet ifrågasatts med samma idoghet, om t ex Hilleberg bedömts vara bäst å nåt Stadium-tält hamnat sist på listan?
Troligtvis inte. Men det beror nog på att de flesta aktiva här inte köper skit från stadium. Jag har gjort det förut och never more.
Har haft mitt Nallo sedan 2001 och det är överlägset bättre än tex det Berguven jag har som bokstavligen läcker som ett såll i sömmarna.
Hela diskussionen här handlar snarare om kontroversen det blir mellan oss som använder dessa produkter och några förståsigpåare.
Men jag förstår inte varför detta diskuteras egentligen. det är väl självklart att keron 1200 inte står sig på alla plan mot betydligt tyngre vävar. Det är ju även det som Hilleberg själva säger och alltid har sagt, att keron 1200 är känsligare än keron 1800.
Jävligt "underligt" att RR jämfört Nallo med andra tält ur en helt annan viktklass.
Det är ju som att ställa en medelviktboxare mot en tungviktare.
Här är en spec för Akka:
Det står ju liksom typ svart på vit att vettenpelaren är dubbelt så hög som för Nallo. Skiten väger också mer än 50 % mera.
Material yttertält: 30D polyester Ripstop 2 sidor silikon, mer än 4 000 mm vattenpelare
Material innertält: 30D polyester vattenavvisande ripstop.
Myggnät: Nylon mesh
Golv: 70D nylontaft med 10 000 mm vattenpelare
Bågar: Alu.7075 T9 8,5 mm,3 x 330 cm
Bågsektion längd: 33 cm
Pinnar: Fyrkantiga, lättvikt 7001 alu
Dragkedjor: YKK
Stormlina: Nylon 2,0 mm
Konstruktion: Tunnel
Total vikt: 3,400 g
Bågar total vikt: 600 g
Pinnar total vikt: 200 g
Antal personer: 3