...kan mycket väl tjäna sitt syfte... lätta att bära på och mycket näringsinnehåll, men det var ju smaken ;o)
Sån där Quickdiet tyckte jag var helt ok och vassleprotein (typ Whey-80... mycket proteineffektivt per gram) är inte fel för att mota muskelnedbrytning. I samtliga fall tror jag man skall tänka i termer av kostkomplettering och inte ersättning.
Snickers å varma koppen kan ju vara mumsigt men inte sådär jättemycket näringsinnehåll, och skall man ha proteiner ute i fält blir det ju antingen till att konka eller betala dyrt (torkat kött är ju bra med INTE gratis!).
Whey-80 : 20 doser (1kg) = 150 bagis
Mina syntetiserade 5 cent
Jupp, men återigen det där med Quickdiet och motsvarande, deras syfte är att ha så lite energi som möjligt och ts vill ju snarare ha en produkt med så mycket energi som möjligt.
Och för att hålla det korrekt, vassleprotein typ whey-80 minskar inte muskelnedbrytningen, det ökar muskeluppbyggnaden (proteinsyntesen) och det är två olika processer som sker samtidigt. Kasein som som mjölkprotein består till 80% av minskar muskelnedbrytningen.