Produktdöd!!

Du känner säkert igen känslan, med andan i halsgropen letar man som en tok efter just den där prylen som man ville ha men som inte var så viktig just då, den där prylen som hela tiden låg i mitten av prioriteringslistan och aldrig orkade sig upp för att det alltid fanns nått som var viktigare just då...nu sitter du där och svettas över att det verkar som om någon ***** hos tillverkaren bestämt sig för att den inte platsar i produktlinjen längre, att den funnits på marknaden några år nu och inte längre är "hipp"...du frågar dig för säkert förtioandra gången varför du inte höll bättre koll på den, varför du inte såg den här annalkande katastrofen!

Så nu startar jag en tråd som jag ofta skulle haft behov av, en varningstråd för produkter som dödas/avslutas/ges upp/tas ur produktion osv...Lite likt "Dagens reatips" hoppas jag att den underhålls så fort någon ser någonting som håller på att överges så folk som gillar produkten (kanske har en halv utsliten) har chans att upptäcka detta och köpa upp sig innan det är för sent.

Denna tråd är inte till för att diskutera om "efterföljaren" är bättre eller sämre...det har vi andra trådar till.

Ju mer udda/ensam produkten är på sitt fält desto större riskt att någon kommer få mycket svårt att hitta nått liknande så varna även om det är saker som ni själva inte tycker kanske är så bra!

För min egen del kan jag börja med att varna för att Klättermusen bytt ut hela sin ryggsäcksarsenal...och för mig som tycker Ratatosk är den bästa ryggsäck som någonsin suttit på min rygg kan jag inta annat än sörja och vifta med en röd flagga så andra har chans att få sig en innan det är försent!

/F

Som många redan känner till så lägger EKA-knivar ner sin produktion i Sverige och flyttar till Portugal och Kina. Mitt råd är att köpa på sig EKOR med det finns tid.

~Paul~

För min egen del kan jag börja med att varna för att Klättermusen bytt ut hela sin ryggsäcksarsenal...och för mig som tycker Ratatosk är den bästa ryggsäck som någonsin suttit på min rygg kan jag inta annat än sörja och vifta med en röd flagga så andra har chans att få sig en innan det är försent!

/F

Håller med dig om Ratatosk! Skulle gärna haft den ett nummer större, bara. Kan Gungner vara ett alternativ? Har aldrig testat den...

Håller med dig om Ratatosk! Skulle gärna haft den ett nummer större, bara. Kan Gungner vara ett alternativ? Har aldrig testat den...

Jag har haft tre gungner, de två första sprack i sömmarna efter knappt ingen tid alls och liten belastning. Den tredje sålde jag för jag upptäckte vilken usel säck det är.

Så jag tycker det är bra att KM la ner den linjen.

Jag har haft tre gungner, de två första sprack i sömmarna efter knappt ingen tid alls och liten belastning. Den tredje sålde jag för jag upptäckte vilken usel säck det är.

Så jag tycker det är bra att KM la ner den linjen.

Och min Gungner har varit med i 4 år och ser ut som ny trots att den används näst intill dagligen. Den bästa ryggsäcken jag någonsin har haft!

Så jag tycker det är synd att KM la ner den linjen.

graylingman >> Ja, gungner kan nog vara nåt för dig.

Hej!

Detta är nog ingen friluftsprodukt, men det ryktas ju att SAAB eventuellt ska sluta tillverka bilar, så gillar man det märket ska man nog passa på att köpa en..............;)

VH/Anders

Möjligen med viss bäring på ämnet: Colin Fletcher, mannen bakom bokserien om The Complete Walker, myntade om jag minns rätt Yhprum's Law (Murphy baklänges):

"If it's any good they'll stop making it."

Jörgen

Köpt men förlorat...

Berguven's Boonie-hatt, dagens varianter är mer av posörtypen (ser ut att funka).

Coleman's bestick, Coghland's (stavning?) har inte sparat in på godset, finishen är ett skämt vid jämförelse.

McKinley Duolite, hade stort bruksvärde för mig.

Det var på rak arm, mer kommer nog vad det lider. Kanske även nåt som gått mig förbi...

peter

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg