Powerpot nån som testat?

Du kan ju prova Battery Snap innan, den visar som sagt var grafer över batterinivån, oavsett om man laddar eller använder mobilen. Jag föredrar att se en kurva eftersom jag då enkelt kan uppskatta hur länge till batteriet räcker. Appar som försöker räkna ut hur många timmar till batteriet räcker måste ju göra en gissning av hur stor förbrukningen kommer att vara.

Visserligen gör Battery Snap en sån beräkning också, men den behöver man ju inte lita fullt ut på när man har en kurva att titta på.
 
Miniköket med thermoelektrisk laddning fick nobben i amerikanska lättvandrartrådar, man vandrar för att vandra, inte för att elda kök för sin elektronik timvis varje dag. Batterier med är nog en klokare lösning.
go tur
 
Miniköket med thermoelektrisk laddning fick nobben i amerikanska lättvandrartrådar, man vandrar för att vandra, inte för att elda kök för sin elektronik timvis varje dag. Batterier med är nog en klokare lösning.
go tur

Ja, tidigare version verkar ha gett den allmänna uppfattningen att det funkar men den är inte motiverad viktmässigt. Nya som släpps i maj utlovar dubbel effekt, och kan ladda dubbla USB saker samtidigt.

Jag planerar en längre vandring i sommar, minst 6 veckor med ungefär 10-12 dagar mellan möjligheter att ladda via kontakt. Då tycker jag att det kan vara en kul idé att prova. Bättre batteripack är inte heller gratis, väger något mindre men tar ofta väldigt lång tid att ladda. Backade via kickstarter dels för att få testa prylen och dels för att jag tycker att det är kul med utveckling av idéen.
 
Miniköket med thermoelektrisk laddning fick nobben i amerikanska lättvandrartrådar, man vandrar för att vandra, inte för att elda kök för sin elektronik timvis varje dag. Batterier med är nog en klokare lösning.
go tur

Ja, tidigare version verkar ha gett den allmänna uppfattningen att det funkar men den är inte motiverad viktmässigt. Nya som släpps i maj utlovar dubbel effekt, och kan ladda dubbla USB saker samtidigt.

Jag planerar en längre vandring i sommar, minst 6 veckor med ungefär 10-12 dagar mellan möjligheter att ladda via kontakt. Då tycker jag att det kan vara en kul idé att prova. Bättre batteripack är inte heller gratis, väger något mindre men tar ofta väldigt lång tid att ladda. Backade via kickstarter dels för att få testa prylen och dels för att jag tycker att det är kul med utveckling av idéen.
 
Det är inte vikten som är problemet, det är tiden. Du måste antagligen elda i flera timmar för att ladda mobilen, men när man är ute och vandrar har man sällan tid att sitta still och elda i flera timmar.
 
Om man ska gå från noll till fulladdat så tar det säkert lång tid.

Men om man har det för att toppa upp sakerna 2*15 min varje dag så kanske man slutar på noll efter 10 dagar istället för 2-3 dagar.

Jag är fullt medveten om att jag säkert kommer bli besviken, men vad ska jag säga; Jag gillar prylar
 
Det är ju en bra grej så men som du säger så kommer du bara och lyckas med att få i lite.
Men det är tillräckligt och bättre än inget för och genomföra en fjälltur med nallen om man batterisparar - lägga i flygplansläge och stänga av.

Du kan ju använda kameran och så vidare

Men lägg upp resultatet här sen och meddela vad vad verkligheten gav dig!
 
Om man ska gå från noll till fulladdat så tar det säkert lång tid.

Men om man har det för att toppa upp sakerna 2*15 min varje dag så kanske man slutar på noll efter 10 dagar istället för 2-3 dagar.

Jag är fullt medveten om att jag säkert kommer bli besviken, men vad ska jag säga; Jag gillar prylar

När du dutt toppar ditt batteri ger du metallen minne om vad som skall ske. Det bådar för kort livslängd på din ackumulator. Men den faktorn har du kanske redan klart för dig? Men köpa nya ackar får du förstås, ofta.

Att läsa batteriets laddningsläge utan belastningsmotstånd bådar föga.

Vill du ha ha lång livslängd på dina ackumulatorer skall du alltid ladda ut dem före fulladdning.
Det i sin tur tar lång laddningstid.
Kort laddningstid brukar leda till överhettning och andra problem.
go tur
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Kimkim Nån som hyrt ut friluftsprylar? Utrustning allmänt 1
Simiir Trail Toes salva, nån liknande produkt? Utrustning allmänt 0
Smogz Norra Ljung friluftsbyxor, nån som testat Utrustning allmänt 17
Moga nån som har provat Russell Moccasins? Utrustning allmänt 1
neverno Ojsan inte blir det nån Fällkniven för mig! Utrustning allmänt 53
Ringh Eurohike Nån som vet nåt om det Utrustning allmänt 3
såg Nån mer än jag som blir kär i någon pryl. Utrustning allmänt 25
FruNalleman Nån som vandrar i handgjorda skor? Utrustning allmänt 23
FruNalleman Nån som testat Halulite Minimalist? Utrustning allmänt 0
niklas33 Msr reactor, nån som vet nåt om Co2 Utrustning allmänt 2
Aleks_T Syr en quilt, nån som har ett gammalt tält, alt ripstop att skänka? Utrustning allmänt 8
cancerman Nån som sitter på små bitar knivstål Utrustning allmänt 76
Joakim Ågren Nån här med erfarenhet av Icebug Rapid BUGrip skor? Utrustning allmänt 7
Kiawana Nån som testat elmo suv-Cam? Utrustning allmänt 1
emrask GPS-skalet 5140 - nån som hört nåt? Utrustning allmänt 1
cancerman har nån tipps om knivblad Utrustning allmänt 11
Housekeepah Någon som testat lifesaver bottle? Utrustning allmänt 4
mikeon Leatherman E302 - någon som testat? Utrustning allmänt 1
s.landin Testat taktält? Utrustning allmänt 1
Fredrik_Sand Någon som har testat? Utrustning allmänt 0

Liknande trådar


Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg