Eftersom du har 11 middagspåsar med dig förutsätter jag att du tänker vara ute 11 nätter. Om du struntar i 10 små jordnötspåsar 6 st knäckebröd, 9 st varmakoppenpåsar, 3 st minestronepåsar, 10 st ölkorvar, 3 chokladkakor, 5 kaffe och 5 oboy, whiskey, 1 st gas 230 gr, GPS, bok, vantar, buff, dunjacka, örngott och kort liggunderlag - vad väger packningen då?
Ja 11 nätter blir det.
Jag måste ju ha något gott att äta på kvällen.....
Jordnötspåsarna är de där små typ 2 små nävar... knäckebröden är de färdigbredda paketen som jag tänkte skulle vara bra som lunch ihop med en påse varmakoppen.
Likaså minestrånesoppan är för lunchen. Ölkor 1 st på kvällen chockladkakan får delas upp så att det blir något godis någon kväll. kaffet är dessa små portionspåsarna, så 1 kopp kaffe per dag och 4 st extra ifall man skulle vilja ha en på lunchen någon dag. Likaså en varm kopp oboy på morgonen. Tror inte att 230 gr gas räcker i 11 dagar. för mig så brukar det på sommaren gå åt 230 gr på ca 7-8 dagar. Vantar,.... ja det ska ju enl prognosen vara allt ifrån +5- -5 så kan ju vara skänt att ha vindtäta vantar att vandra i. likaså en tunn dunjacka för rasten och kvällen. Örngottet har jag som kudde med tröjan och strumpor i.
Det korta liggunderlaget är till för att sitta på vid rast, då jag har ett uppblåsbart som jag inte vill ha på backen.
Men jag ska kolla vikten.