• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Ordspråk

vatten är ett farligt gift som omger Visby stift, någon gammal biskop har jag för mig.

Njae, Falstaff, Fakir var det ju. Hans abc-bok.

Mitt bidrag; man måste kyssa en himla massa grodor innan man hittar sitt svin :)

Sen älskar jagju oxå redan citerade Per Elofsson, el varför inte Susanna Kallur som tyckte att "" det é bara på jobbet det inte går bra".

Sen har jag ett osäkert Stenmarkcitat, rätta mig om jag har fel men here goes; ju mer jag tränar ju mer tur har jag.
 
Den som gräver en grop åt andra skall ha 135 spänn i timmen…

Förr blandade fattigt folk bark i brödet när tiderna var svåra, det kan vi inte göra med dagens virkespriser…

Skam den som duger!

Man måste vara bra packad för att gå i fjällen!

Placera inte dina pengar på banken, där får du bara 2,8 procent - placera dom i alkohol, då får du upp till 40%!

Näst kyskhet är små snapsglas det jävligaste jag vet!

Thomas
 
Det är inte farten som dödar, det är smällen
eller som det heter på engelska:
Its not the fart that kills, its the smell....
 
...

Allt är som vanligt, inget fungerar och ingen vet varför.
Elektrikern stod med båda fötterna på jorden
Friskt kopplat, hälften brunnet
Varför slå på datorn, när man kan sätta på den (avdelningen små snuskigt)
Man ska inte roppa hej för än man ligger på bäcken
Ner kommer man alltid
 
I något sammanhang klämde väl Bengt Sändh till med följande som passar bra i friluftssammanhang:
Svårt är att leva, svårt är att dö, svårt är att skita i två meter snö.