Kjell, vad är problemet? Jag är inte aggressiv och förstår inte varför du är det. Någon frågade härovanför om jag har något emot SSSK, och jag förklarade att det har jag inte, men att deras verksamhet inte intresserar mig. Nähä. Och ja- jag har åkt skridskor sen jag var -åtta? eller nåt, och så vitt jag kan bedöma så kan jag, på mitt förvisso enkla och anspråkslösa och rätt tantaktiga sätt, åka skridsko. I alla fall tillräckligt för att det ska tillfredställa mina lika enkla som tantaktiga behov. Och erfarenheten säger mig att när sprickor slår ut som cykelekrar ska jag flytta på mig. Så det gör jag. Och erfarenheten säger mig att jag ska akta mig för sund, grund och vindbrunnar. Så det gör jag. Och detta har jag lärt mig genom att åka skridsko, inte genom klubbverksamhet.Så därför är jag rätt säker på att man kan lära sig på det sättet.
Vilket inte betyder att jag missunnar någon annan att ägna sig åt klubbverksamhet.
Att ensamma, medelålders män är överrepresenterade i drunkningsolyckor är ingen nyhet. Det vore rätt intressant att få veta om och i så fall hur många av dem som var medlemmar i någon skridskoklubb.
Jag har dock hittills aldrig sett statistik som visar att tanter tär särskilt hårt på räddningstjänstens resurser. Men det kan ju vara att jag har förbisett något.
Vilket inte betyder att jag missunnar någon annan att ägna sig åt klubbverksamhet.
Att ensamma, medelålders män är överrepresenterade i drunkningsolyckor är ingen nyhet. Det vore rätt intressant att få veta om och i så fall hur många av dem som var medlemmar i någon skridskoklubb.
Jag har dock hittills aldrig sett statistik som visar att tanter tär särskilt hårt på räddningstjänstens resurser. Men det kan ju vara att jag har förbisett något.