Överreklamerat

Appappapp, titansporken är en av sakerna jag är väldigt nöjd med. Den följer med på alla turer, korta som långa. Köpte titan åt mig och sambon efter att jag smält två plastvarianter vid matlagning. Om jag inte tappar bort den så lär den räcka hela livet.

Håller med om svarta kläder. Jag har några plagg helt i svart, bl.a. Klättermusen Megin och North Face softshell byxor, och man ser snabbt jäkligt smutsig ut jämfört med gröna eller bruna kläder.

OT, men för att kommentera alla andra OT-kommentarer där man försvara sina egna prylar mot andra som tycker de är värdelösa.

Ta nu tråden för vad den är och öppna en ny tråd där ni debatterar om ni inte håller med.

I aå fall tycker jag att byxor är totalt överreklamerat. Totalt oluftigt och ivägen när man simmar osv.

OT, men för att kommentera alla andra OT-kommentarer där man försvara sina egna prylar mot andra som tycker de är värdelösa.

Ta nu tråden för vad den är och öppna en ny tråd där ni debatterar om ni inte håller med.

Agree fast min lilla Petzl-pannlampa är ett måste. Den har jag jämt när det blir mörkt på kvällarna. Helt suveränt att ha ljus utan att behöva ha händerna upptagna.

Precis. Ficklampor är värdelösa i outdoor sammanhang. Pannlampor däremot är guld värda.

Drybags är överskattade. Svindyra och det går lika bra med plastpåsar.

Termosar är också överskattade. Liksom walkstool.

Mygg, flugor, myror, knott, lortiga back-packers utan egentligt naturintresse som skräpar ner och pissar 5 meter från ens tält.

Tvålblad

Kladdar ihop sig vid minsta fukt, Svårt att dosera.
Bättre med en bliw-tvål som man fyller på med en flytande tvål som är mer skonsam för miljön.

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg