Övernattningstur!

En skröna

Hej,
Också tillbaka i mina så kallade mer civilicerade trakter.

Måste dela med mig av en skröna från 81-åringen.

One mosse skulle egentligen hetat Onde mosse. Namnet kommer ifrån den tiden det var sumpmarker och någon gick ner sig eller dränkte sig där. Det är inte en vanlig sjö utan man torkade ut " sjön" och fyllde på den. Den behövdes till att driva kvarnen - om det var i Hagryd - Dala. I vilket fall som helst så användes vattnet till dricksvatten av folket i Hagryd - dala.

Ja så kan det ju vara! har inte forskat själv i namnet.

Kom man hem - 5 timmar inkl snabbstopp - jag satt och hade dubbla Big Tasty som målgångsmiddag så det gick undan - man dräggla ju som en hund när man stod i kassan..

Fin tur synd att jag kom fram ganska sent , jag hade 25km dit igår pga vägvalet så
kalkylen sprack lite

Bilder

Hejsan hoppsan.

Då har jag pillat ihop panoramabilderna jag tog under helgen. De går att hitta här:

http://www.pannarran.se/utsidan

Observera att Flash Player behövs, så de flesta "smarta" telefoner fungerar inte. Gammal hederlig dator är det som gäller...

Bifogar även några bilder från träffen i övrigt.

Bilagor

• _01_7560.jpg
    _01_7560.jpg
    88.1 KB · Visningar: 411
  • _01_7572.jpg
    _01_7572.jpg
    244.2 KB · Visningar: 415
  • _01_7601.jpg
    _01_7601.jpg
    164.6 KB · Visningar: 406
  • _01_7581.jpg
    _01_7581.jpg
    111.3 KB · Visningar: 414
  • _01_7583.jpg
    _01_7583.jpg
    207 KB · Visningar: 388
Senast ändrad:
Hejsan hoppsan.

Då har jag pillat ihop panoramabilderna jag tog under helgen. De går att hitta här:

http://www.pannarran.se/utsidan

Observera att Flash Player behövs, så de flesta "smarta" telefoner fungerar inte. Gammal hederlig dator är det som gäller...

Bifogar även några bilder från träffen i övrigt.

Vilka fina bilder !! Man får verkligen en bra översikt hur det ser ut på platsen ist för ett vanligt foto !! Hoppas vi träffas nästa gg då jag fick förhinder denna gång.. !! Ser så mysigt ut med dessa läger bilder ! Vi ses där ute // Mr Zip // Andreas

Tack så mycket. De är ganska roliga att göra...

Personligen tycker jag om den lilla detaljen med dubbletter av människor och djur som kan uppstå och är väldigt tydlig i "frukost"-bilden.

Haha ja man får nog ha lite diciplin när dom tas men resultatet är ju värt det fett.

Kom Troswe hem därifrån - han hade väl lite lust och köra en natt till?

Haha ja man får nog ha lite diciplin när dom tas men resultatet är ju värt det fett.

Kom Troswe hem därifrån - han hade väl lite lust och köra en natt till?

Nu är man hemma igen! Härligt med regnet som kom på eftermiddagen (igår) & idag på morgonen...

Vill tacka alla för en trevlig stund ute i spenaten!

P.S.
Bilder från turen kommer under veckan...

Mvh troswe

Väldigt fina bilder Didgeridoohan!

Själv glömde jag min kamera hemmavid. Hade jag haft en systemkamera lär jag ha märkt omgående att det är något som fattades. Kanske är lösningen en mobiltelefon med bättre kamera i. Är mycket tacksam för de bilder ni delar med er av så jag kan spara ner lite som ett minne av helgen! Hoppas vi ses snart igen!

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg