Övernattningstur!

Alltid lika roligt med "övernattningsturerna" och alla foton, man får lyfta på hatten.
Första helgen i Oktober, 5-6/ 10, tar jag mig ut på sjön Fegen om vädret tillåter. Jag skulle ju gärna se att det hänger på folk. Kanot, motorbåt eller bil direkt till Ramsvik funkar.

Mvh Glenn

Jag är på iaf - inte spikatdatum eller väderkänslig alls.

Fästningbett
Jag hade två fästningar men risken är ju inte så stor att man får nått , TBE vaccinering är dock att rekomendera för det kan vara svårfixat - Borrelia går ju och fixa.
Vaccineringer sker i inledningsskedet 3 gånger med visst intervall och sedan förnyelsesprutor med ganska många års intervall.

Utslag får du nästan garanterat från fästningbett, extra snaskiga blir dom där det skaver kläder - precis som med myggbett och så.

Kvinnor och även en del män som blir borrelia smittade får inte alltid den röda ringen - men börjar rodnaden bli mycket större än en femkrona så är risken att det är borrelia infektion

Bilder:
Kul med bilder , ja iaf utom den krockade bilen..

Övernattningstur 14-15/9 (Plats skickas via PM i morgon tisdag)

Rimn
TorbjörnGBG
TROY GARNER
Friskus5
Mr Zip
Oneidahiker (Prel)
UnderEnTarp (Prel)
Troswe
Smux
Taoi
Tollan (Prel)
Didgeridoohan
Bölet

Övernattningstur

Då är PM skickat till alla som åker på lördag. Jag vill än en gång passa på att önska alla en riktigt trevlig övernattningstur. Har du av något skäl inte fått PM så hör av dig till mig så skickar jag igen.

Övernattningstur 14-15/9
Rimn
TorbjörnGBG
TROY GARNER
Friskus5
Mr Zip
Oneidahiker (Prel)
UnderEnTarp (Prel)
Troswe
Smux
Taoi
Tollan (Prel)
Didgeridoohan
Bölet

överraskning i skogen

Hej

Tänkte ha ett litet lotteri iskogen, finns det något intresse i det? Det som kommer lottas ut kommer vara mycket uppskattat av vinnaren! Värdet är cirka 145:- / så jag tänkte vi delar på priset per antal vi blir, det blir priset per lott, givetvis är det friviligt, men desto fler vi är desto billigare är lotten :) en kul idé tänkte jag...

Mvh troswe

Ska bli kul att få komma ut lite och träffa nya människor. Tänker nog ta mig en tur innan och lär väl landa vid lägerplatsen vid 14-tiden.

Lotteri låter roligt och jag är på.

tbe

TBE

Vet e sjutton om man ska vaccinera sig när man mest trampar mark här i Västra Götaland, det är inte prio riskområde nr. 1 här. Ger man sig iväg till Kalmarregionen, Vättern eller annat så är det en annan historia. Vad har ni andra gjort?

Jag är på iaf - inte spikatdatum eller väderkänslig alls.

Fästningbett
Jag hade två fästningar men risken är ju inte så stor att man får nått , TBE vaccinering är dock att rekomendera för det kan vara svårfixat - Borrelia går ju och fixa.
Vaccineringer sker i inledningsskedet 3 gånger med visst intervall och sedan förnyelsesprutor med ganska många års intervall.

Utslag får du nästan garanterat från fästningbett, extra snaskiga blir dom där det skaver kläder - precis som med myggbett och så.

Kvinnor och även en del män som blir borrelia smittade får inte alltid den röda ringen - men börjar rodnaden bli mycket större än en femkrona så är risken att det är borrelia infektion

Bilder:
Kul med bilder , ja iaf utom den krockade bilen..

TBE

Vet e sjutton om man ska vaccinera sig när man mest trampar mark här i Västra Götaland, det är inte prio riskområde nr. 1 här. Ger man sig iväg till Kalmarregionen, Vättern eller annat så är det en annan historia. Vad har ni andra gjort?

Jag har vaccinerat mig, men mest för att svärfar bor i Lerdala, ett bekräftat riskområde. Men, för min egen sinnesros skull känns det ganska gott att ha det extra skyddet även när jag rör mig utanför riskområdena...

Risken att smittas är otroligt liten (200 fall per år, eller nåt sånt), men det är en så pass jobbig sjukdom att jag känner det är värt de få hundralapparna och i stort sett obefintliga biverkningarna. Har sett olika siffror, men tydligen får 20-40% av de drabbade bestående men (talrubbningar, minnessvårigheter, balansproblem, m.m.). Inte kul!

Hur ser det ut med platser i vindskyddet nu till helgen den 14 september? Jag har sovit över där tidigare och det får nog inte plats så många som finns med på anmälningslistan. Så min fråga är, behöver jag ta med mig tält?

/Taoi

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg