Övernattningstur!

Törnrosasömn...

Tackar för en trevlig sammankomst med härligt "häng" i Spenaten.

Mvh troswe

P.S.
Fler bilder från Svarttjärn (7-8 Sep -13) turen kommer inom kort i mitt album...

Bilagor

• P1030065.jpg
    P1030065.jpg
    107.8 KB · Visningar: 371
Tack alla ! Blev en hel helg med fiske på fredagen & Övernattningstur på lördagen! Trevlig vandring både till och från Svarttjärn ! // Andreas

Jag vill också tacka alla för trevligt sällskap runt lägerelden! Jag hade nästan hunnit glömma hur gott man sover ute i friska luften, det får bli mer av den varan! mvh Annika

Ja då var man hemma , fint tur med fiske på fredag med Zip och sedan övernattningsturen vid Svarttjärn på Lördag.

Vi var ganska många - dök även upp en pappa med knattar som låg i vindskyddet.
Dom hade underhållning hela natten :)

Området såg ut som en fullsatt campingplats.

Alltid lika roligt med "övernattningsturerna" och alla foton, man får lyfta på hatten.
Första helgen i Oktober, 5-6/ 10, tar jag mig ut på sjön Fegen om vädret tillåter. Jag skulle ju gärna se att det hänger på folk. Kanot, motorbåt eller bil direkt till Ramsvik funkar.

Mvh Glenn

Blev en tur i Göteborgs skärgård med övernattning

Bilagor

• IMG_segling 1.jpg
    IMG_segling 1.jpg
    40.1 KB · Visningar: 298
  • IMG_segling2.jpg
    IMG_segling2.jpg
    41.7 KB · Visningar: 313
  • Nattplats.jpg
    Nattplats.jpg
    66.3 KB · Visningar: 306
  • Lammhals.jpg
    Lammhals.jpg
    79.3 KB · Visningar: 299
Fästingbett

Bara jag som bar hem en fästing? Min andra i livet, bhuäh, dags och gå och kolla om det är en vit ring runt- kliar gör det. En svullnad är det definitivt och en rodnad.

Jag vill också tacka alla för trevligt sällskap runt lägerelden! Jag hade nästan hunnit glömma hur gott man sover ute i friska luften, det får bli mer av den varan! mvh Annika

Annika, tack själv.

Fästingbett

Borrelia:
Om det blir en hudrodnad runt fästingbettet en till fyra veckor efter att du blivit biten kan du ha fått borrelia. Rodnaden är större än en femkrona och ökar sedan i storlek. Borrelia är en bakterieinfektion som behandlas med antibiotika. Om du misstänker att du har borrelia, kontakta vårdcentralen.

TBE-virus:
Den som smittats av TBE får efter en till tre veckor influensaliknande symtom: lindrig feber, huvudvärk och värk i kroppen. Hos ungefär var tredje smittad tillstöter hög feber, nackstyvhet och svår huvudvärk, det vill säga tecken på hjärn- eller hjärnhinneinflammation. TBE-virus ger i sin allvarligaste form upphov till hjärninflammation och förlamningssymtom.

Mvh troswe

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg