Övernattningstur!

jag kommer att gömma undan nåra vedklabbar så att det finns till morronfikat.

har jag några fler uppgifter att utföra tycker ni? mer smulpaj? kör vi var och en för sig eller ska nån laga mat?

Uppriktigt talat är jag rätt förtjust i allt som innehåller kolhydrater, fett eller etanol. Fast det finns en alldeles speciellt plats för smulpaj i min mage.

då blir det smulpaj. och vaniljsås. fundera gärna lite på hur man kan värma den över eld utan att formen går åt.

då blir det smulpaj. och vaniljsås. fundera gärna lite på hur man kan värma den över eld utan att formen går åt.

Tyvärr så klara formen inte värmen när vi var vid Börsås grottor, men vi hade heller inte något galler att ställa den på, kanske kan gå bättre till helgen.
Nu kommer väl inte Eric, annars kanske muurikan hade funkat!

Låter underbart, men... Kan tyvärr inte haka på, är bokad hela helgen på andra roligheter. Det positiva med detta måste väl ändå vara att det finns ved kvar på morgonen utan mig? ;)
Hoppas ni får en sådan där grymt go helg som ni är värda, vi ses någonstans där ute vid annat tillfälle :)

Härligt Väder!

Vi får ett fint höst väder på övernattningsturen... (Glöm EJ era badkläder, det går även att köra näck, men se upp då för alla Mama/Papa-Razzis ute i skogen) ;)

Mvh troswe

Bilagor

• SC20130906-113441-1-1.jpg
    SC20130906-113441-1-1.jpg
    49.6 KB · Visningar: 290
Hej allihopa!

Hejsan på er skogsfantaster och eldomaner!

Jag är redo för uteliv sensommar-höst-vinter-vår nu efter sommaren. Men denna helgen är det fortfarande sommar för mig och vi har inplanerat att åka ut en sväng med båt.

Så snart det passar följer jag och Enya gladeligen med! Vi har nya gear som ska hålla oss varma!

Angående muurikan så har jag den hemma och den är i gott skick. Tyvärr har den inte använts särskilt flitigt eftersom vi bor i en 2a på andra våningen. Är det någon i gänget som vill låna/ ha den och använda den i samband med övernattningsturerna så kan nu ju höra av er så kan vi ordna med ett övertag.

För er som inte varit vid Svarttjärn så kan jag informera om att det är ett köldhål, där det alltid blåser in över sjön. Säkert iallafall 10-15 grader kallare än i övriga västsverige.

Ha det fint i helgen!

Hej !!

Jag drar ut till skogs om några timmar .. kollar av forumet då o då om det trillar in några sista minuten !! Ses i skogen !! // Mr Zip

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg