Kommentaren "Du förstår inte vad du skrivit eller hur?" var lägre än GlocalNet. Att försöka förklena och håna den man debatterar med är inte min stil (det känns som ett personangrepp). Jag ska försöka hålla mig från att skriva mer för tråden är redan ur spår. Jag tänker inte heller försöka vitsa till det för då finns det risk att nån fler blir upprörd.
Det var inte menat som ett personangrepp. Inte för att såra dig i varjefall. Utan gång på gång förklaras det att det som uppröde vissa var din formulering om civil olydnad. Istället för att hålla med om att det var klantigt formulerat kom en massa försvar från din sida angående smuggling och rebeller.
Var och var annan person gör som du när de är utom lands. Inget konstigt med det. Några åker fast och får böta, några klarar sig.
Men det finns inget större ändamål bakom det förutom att tjäna eller spara pengar åt sig själv.
Alltså inget att försvara. Utan bara bejaka. Och det som du känner är bara en kick för att du lyckas lura systemet och samhället. Att kalla det rebelliskt är inte heller helt rätt. för då kan man kalla alla brott för rebelliska eller civil olydnad. Säg iställer jag smugglar för enskild bruk och tänker forsätta med det. Rakt och ärligt.
Priserna är som de är för vi fört och för den politik som vi gjort hitintills.
Vill du ändra på nåt starta ett parti och gå till val.