Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Nybygge
- Trådstartare 4623
- Start datum
Journalisten Anders Jalakas kom ju förra året ut med boken "Bygg din egen träkajak", det är bygge i samma teknik.
http://www.balkongforlag.se/book.asp?id=17
http://www.balkongforlag.se/book.asp?id=17
Den är så snygg att jag skäms, Jan! Till sådant räcker inte min handaskicklighet - å andra sidan har jag kul! Här kommer första bilden på - Mumrik!
Vad är det för mått på den? Har du hunnit med en provtur?
Sjösatt
Sjösatt nu efter lunch! Den är härlig! En ninimal tendens att "gräva ner nosen", kunde haft någon cm mer lyft fram. Å andra sidan verkar den ha en härlig kursstabilitet. Snabb och man får tänka sig för så man bromsar i tid! Trevlig att backa, tar tid att vända. Ritningen är Svantes "Raka linjer". Den blev 484 lång, bredden är 73 cm och den väger strax under 20kg. Jag lastar den ensam på biltaket utan större problem.
Måste fixa lite med min kanothäst, det är för trångt vid knäna för den jag har, men sådant är finlir.
Hälsar Anna
Sjösatt nu efter lunch! Den är härlig! En ninimal tendens att "gräva ner nosen", kunde haft någon cm mer lyft fram. Å andra sidan verkar den ha en härlig kursstabilitet. Snabb och man får tänka sig för så man bromsar i tid! Trevlig att backa, tar tid att vända. Ritningen är Svantes "Raka linjer". Den blev 484 lång, bredden är 73 cm och den väger strax under 20kg. Jag lastar den ensam på biltaket utan större problem.
Måste fixa lite med min kanothäst, det är för trångt vid knäna för den jag har, men sådant är finlir.
Hälsar Anna
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg