Jag har precis införskaffat en racercykel, och ska nu börja ta tag och börja motionscykla för att få upp flåset igen,
har tidigare sprungit en del men knäna tog stryk så efter några års motionsuppehåll, ska jag nu börja cykla, men nu inser jag att det är en helt värld med olika saker man ska ha mm.
så nu har jag några frågor som jag hoppas ni kan hjälpa mig att få retsida på.
cykeln jag köpte har inga clipspedaler så det hade jag tänkt införskaffa.
kollade runt lite och insåg att det fanns en hel del att välja på, två olika modeller.
vilken modell ska jag ha??
sedan på varje modell finns det mtb och racer vad är skillnaden på dom?
kan man använda mtb på en racer?
och otroligt många olika prisklasser, såg att dom hade clipspadaler på Biltema (läste någonstanns på någon annnan sida att dom var helt ok var visst welgo m19) men sedan såg jag att det var till mtb, skulle dom gå?? har inte fastnat för cykling än så vill inte slänga ut massor med pengar bara för att sedan inse att det inte var så roligt.
Skorna: förslag på bra och billiga skor.
sedan är det allt annat med teknik mm
Hur mycket verktyg/reservslangar/däck ska man ha med sig.
och är tacksam för alla nybörjartips!!!
//Per
har tidigare sprungit en del men knäna tog stryk så efter några års motionsuppehåll, ska jag nu börja cykla, men nu inser jag att det är en helt värld med olika saker man ska ha mm.
så nu har jag några frågor som jag hoppas ni kan hjälpa mig att få retsida på.
cykeln jag köpte har inga clipspedaler så det hade jag tänkt införskaffa.
kollade runt lite och insåg att det fanns en hel del att välja på, två olika modeller.
vilken modell ska jag ha??
sedan på varje modell finns det mtb och racer vad är skillnaden på dom?
kan man använda mtb på en racer?
och otroligt många olika prisklasser, såg att dom hade clipspadaler på Biltema (läste någonstanns på någon annnan sida att dom var helt ok var visst welgo m19) men sedan såg jag att det var till mtb, skulle dom gå?? har inte fastnat för cykling än så vill inte slänga ut massor med pengar bara för att sedan inse att det inte var så roligt.
Skorna: förslag på bra och billiga skor.
sedan är det allt annat med teknik mm
Hur mycket verktyg/reservslangar/däck ska man ha med sig.
och är tacksam för alla nybörjartips!!!
//Per