Du att de komemr ligga efter kusten kan du slå vad om hur mycket du vill, för det är ju redan allmännt kännt. Jag slår vad om att vatten i flytande form är blött, sätter du emot;-)

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1042&a=880828

men det är ju en vanlig media, så den löser väl inte du?

Imao...
Så patetiskt...

Jo det är allmänt känt, helt rätt... men då blir ju den uppenbara frågan som du uppenbart undviker... Bör man ens betänka ett nytt kärnkraftverk ifall hotet om ökad vattennivå är ett verkligt hot? Samma människor som propagerar för ökad vattennivå propagerar samtidigt för ökad kärnkraftverk... Varför vill ni helt enkelt inte förstå motsägelserna i denna sakfråga?

Eller hur?

Uppenbart är det viktigare att trycka ner den enskilde individen istället för att en betänka informationen där ute - Indoktrinering...

Som sagt... ge " century of the self" en chans eftersom det är en avgörande faktor i den sk globala uppvärmningen, och hur den kavlas ut åt oss... Återkom med kritik efter du har granskat den istället för att du låter okunskap och arrogans ta övertaget...
 
Jumalauta Jag har inte sagt vad jag tycker om nya kärnkraftverk (iallafall inte senaste veckorna). Jag gav dig en upplysning om vilka politiska beslut som tagits. Det var allt (samt någon ironisk kommentar).

Sorry, dina långa tirader är både för långa och för upprepande för att de ska ha någon större effekt längre.
 
jumalauta, kärnkraftsverken ska ju ligga där ström förbrukas, i storstäderna, men det är tydligen inte lämpligt av någon anledning....:(
Uppvärmningsmyten är den nya tidens mantra, om folk tror att mänskiligheten kan förändra klimatet för flera hundra, tusen år framåt, så tro det, det vi väljer är på vilket sätt vi ska gå under på.
gå under ska vi tydligen göra om vi inte "alla hjälps åt", som att cykla, ta bussen,gå till jobbet, samåka, är det så lätt fixat , då är det ju inget hot.
En del säger: " tänk på vilken värld vi lämnar över till våra barn", vilket skitsnack, det kommer inte att stå några barn i framtiden o tjuta för att vi lämnade över en skitvärld till dem, har vi gjort det ???
Näe, skit på er växthusfantaster, moder jord skiter fullständigt i miljöpolitiken, den går bara vidare
i sin utveckling, men rösta, gapa o skrik, protestera, det lugnar samvetet som "någon" gett er...:)

Fanken, kanske ska sluta med lägereldar, de va visst nåt brunt moln över Asien hörde jag, konstigt att folk tänder eld för att laga mat o värma sig, när vi i Västvärlden, i fina villorna, vill att dom genast ska sluta med det... ????
Hoppas USA/världspolisen, kan gå in och sätta stopp för eldningen i Asien med vapenhot, dom klarar sig väl utan att elda....;)
Jag är inte en empatilös människa, så jag förstår att min åsikt inte delas av alla, vi vill ju alla att framtiden ska bli bra, tråkigt att vi är osams om hur, men tillsammans med olika ideer så fixar vi nog det, jag vet långt ifrån allt, ingen annan heller....
Funderar på att dra en historia i "dagens skratt"
 
Almgren -
Din förra länk från dn.se är bara ett organisation nummer...?

lite skumt. är din dator frisk, har hört att det går lite virus sjukdomar ..

Japp. att DN ger en text med organsiatiosnummer måste ju innebära att min dator är sjuk. Det är ju den som får Dn:s webbplats att ge underliga svar, eller hur? Vid närmare test visar det sig att min dator får till och med länkar på DN:s framsida att ge samma svar. Ska jag stänga av min datorn u?

Ursäkta tonen, men innan du anklagar folk för att ha virus, kolla själv.
 
Japp. att DN ger en text med organsiatiosnummer måste ju innebära att min dator är sjuk. Det är ju den som får Dn:s webbplats att ge underliga svar, eller hur? Vid närmare test visar det sig att min dator får till och med länkar på DN:s framsida att ge samma svar. Ska jag stänga av min datorn u?

Ursäkta tonen, men innan du anklagar folk för att ha virus, kolla själv.

:( förlåt men jag skojade bara, inget att bli arg över... ska göra mer :) gubbar så kanske det blir lite tydligare.

Se så upp med hakan nu. Ett virus hit eller dit är väl inget att hänga läpp för.... :)
 
Imao...
Så patetiskt...

Jo det är allmänt känt, helt rätt... men då blir ju den uppenbara frågan som du uppenbart undviker... Bör man ens betänka ett nytt kärnkraftverk ifall hotet om ökad vattennivå är ett verkligt hot? Samma människor som propagerar för ökad vattennivå propagerar samtidigt för ökad kärnkraftverk... Varför vill ni helt enkelt inte förstå motsägelserna i denna sakfråga?

Eller hur?

Uppenbart är det viktigare att trycka ner den enskilde individen istället för att en betänka informationen där ute - Indoktrinering...

Som sagt... ge " century of the self" en chans eftersom det är en avgörande faktor i den sk globala uppvärmningen, och hur den kavlas ut åt oss... Återkom med kritik efter du har granskat den istället för att du låter okunskap och arrogans ta övertaget...

Fast det är ingen som säger att de faktiska ska bygga nytt, utan att de ska bygga ut de som redan finns.
Ord som "kanske" och "bör" används flitigt av politikerna här. och det enda som hänt är att de hävt ett beslut.

sjaam (samma som lmao fast på svenska, det är sjukt jobbigt att behöva googla på alla jävla förkortningar som andvänds. Jag hänger inte med)

Hur som helst så "skrattar jag arslet av mig" om detta var ditt bevis för att allt är en bluff.
 
Var finns lösningen?

Det finns tydligen vissa som tror att etanol är en lösning på energiproblemet.
Etanol som drivmedel är i dagsläget ett skämt och har fått genomslagskraft i det svenska samhället p g a okunniga politiker som inte vill genomdriva några stora förändringar.
Det finns ingen möjlighet att driva världens bilflotta på etanol, inte ens om vi fixar effektiva enzymer som kan använda cellulosa som bas.

Sen är det ju kärnkraften..
Med dagens förbrukning räcker uranreserverna i ca 70 år. Storleken på reservern kommer dock att förändras om elpriset stiger, men om hela världens energikonsumption skall komma från kärnkraft ligger vi risigt till.
 

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg