"Jag läser det som att du vet vad klätterpopulationen vill ha."
Då läser du fel. Jag säger vad jag tror precis som alla andra.
"Vad är det som säger att folk inte skulle vilja lära sig trad? du ser det som självklart att alla nya klättrare föredrar sport."
Har aldrig sagt någonting åt det hållet, upp till var och en vad man vill klättra, men att det som du verkar mena att man måste klättra trad tycker jag är som ARGUMENT urbota dumt. Det borde finnas möjlighet att kunna få lika klätterupplevelse oavsett om man väljer att klättra på bult eller kilar.
"Rent allmänt tycker jag att det är du som står för en polarisering av klättrarna. Det är ingen i den här tråden som ens har varit i närheten av att nämna att "traddarna" skulle åka och choppa sportleder."
Hahaha, jag tycker det är roligt att mina åsikter skulle ges så mycket tyngd, Ser redan rubrikerna i nästa bergssport "Bult-talibanen delar klättervärlden" .
Något om choppning har väl inte jag heller pratat något om, eller?
"Du däremot förespråkar öppet att man helt i onödan ska bulta upp sprickor."
Onödigt är din religion, jag och åtminstone ett par hundra till tycker nog att Mefisto står som ett bra exempel på det som du kallar onödigt likaväl kan vara någonting mycket bra.
För att sammanfatta din tidigare åsikt: "Jag tycker inte att klättring är till för alla", men det tycker jag!