Nej, jag har inte sett den sidan tidigare............
När det gäller JF och deras anslag så skall vi inte glömma att jaktvårdsfonden är uppbygd av jägarnas inbelaningar, det statliga jaktkortet.. (300 kr ).
Jag är helt säker på att många aktiva jägare idag ger fasen i att betala in dessa 300 kr när man ser vad pengarna används till.
Jag har under nästan hela mitt liv jobbat med fauna- och jaktbrott. Jag har värnat om bla rovdjuren, fördömt den illegala jakten, djurplågerierna i sb med den. Jag är inte idag en förespråkare för illegala jakt men jag måste erkänna att jag inte längre känner för att vi skall ha varg i nått större antal. Jag har sett för mycket elände och lidande pga deras förekomst. Jag har en annan förståelse för de som drabbas av eländet.
Det är ju så att det är mycket sällan som en vargvän själva drabbats av vad de kan ställa till med. Det är så lätt att tycka att andra skall ändra på sig, flytta eller byta livsstil medans man själva sitter långt bort och tycker till.
Vi har ju alltid haft rovdjuren i landet, men det är i princip bara vargen som effektivt "utrotades" och jag påstår att det var just av den anledningen att vargen är så speciell och ställer till med så mycket skada där de finns. Det är jäkligt naivt att tro att det går att leva utan problem med varg på knuten. Det har aldrig gått och kommer aldrig att gå............ Och tillbaka till ursprungsfrågan, hur mycket skall denna cirkus få kosta... Och vem skall betala den ?
Skall jägarna som löser det statliga jaktkortet stå för den störe delen, eller skall alla som vistas i naturen med sina intressen också tvingas till olika avgifter.... skall "bönderna" via skattsedeln tvingas bidra till bevarandet av varg som bara är till besvär för dem...???
Snart kommer väl kravet att också samerna skall acceptera varg i renskötselområdet OCH också vara med och betala kalaset.. OCH bidraga med födan..
Nå väl, kul att skriva av sig. Jag vet att vi inte löser frågan här på detta forum, men det är kul att se hur olika vi är och hur snabbt man börjar idiotförklara varnandra. Det har jag så många gånger märkt här på Utsidan i andra debatter..
De/ni som inte tycker som mig är säkert trevliga människor och säkert väldigt begåvade ...
Ni skall alla ha de så gott, för nu har jag fått säga mitt och jag är nöjd, jag vet att jag har rätt
Ha de