Jag håller med, det är inte konstruktivt att skapa konstruerade motsättningar i frågor. Det gäller både vargfrågan och frågan om självbestämmanderätt. Man kan spä på motsättningar med en förenklad argumentation som bygger på en naiv och nedvärderande syn på andra som inte delar ens egna uppfattningar.
Jag vet inte om du har svårt att läsa, men jag skrev inte "konstruerade motsättningar i frågor" utan "skittrött på den där konstruerade och svartvita uppdelningen vi mot dom aka vi på landsbygden mot stockholmarna vilket betyder att jag inte tror att vare sig stadsbor eller glesbygdsbor är några homogena grupper där alla tycker lika. Motsättningar finns och behöver inte konstrueras, men notsättningarna är mellan varghatare och vargälskare (för att förenkla grupperna) - tex mellan jägare som inte vill ha någon varg därför att de vill skjuta älgarna själva men bygger sin argumentation på vilseledande detaljer som att man inte vågar släppa ut barnen, osv och oss med en mer ekologisk syn på viltvården (dvs där ordet viltvård inte är synonymt med nöjesjakt utan verkligen betyder viltvård). Gränsen är alltså ideologisk, inte geografisk. Kan vi hålla oss till att diskutera den.
Du har en jäkligt tråkig tendens att förvanska det jag skriver och sedan argumentera emot dessa förvanskningar som om det vore något jag stod för. Tex skrev jag "handfull hundägare och en liten grupp glesbygdsbor med underdog-problematik" men i dina argument låter det som om jag har dömt ut samtliga glesbygdsbor som debila dårar som mördar varg. Om du inte förstår skillnaden mellan "en liten grupp glesbygdsbor som beter sig på ett särskilt sätt " och "alla glesbygdsbor" så tycker jag att du ska avstå från debatt och diskussion.
Jag vet heller inte varför du tjatar om mitt exempel med Hudiksvallsborna och E4:an? Det var ett retoriskt exempel och har inget med debatten om glesbygdsbor att göra. Jag räknar inte in hudviksvallsborna i kategorin glesbygdsbor, så det kan du sluta tjata om. Visst finns det glesbygdsbor i Hudiksvalls kommun men majoriteten är tätortsbor.