• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

När får man starta en ny tråd?

Det gâr inte att lâgga livets grundpelare bakom sig, och framför allt inte i en diskussion som denna.

Och framför allt inte med den envetne Lowe som en oförtrötterlig gubben-i-lâdan.

Dessutom anser jag: ska man spàra ur sà ska man.. inga halvfjamsingar por favor. Samt tillbaka till big-bang:

Nâr ska man starta en ny trâd?

och si dàr slöts cirkeln ânyo.

ock komna sà lângt kunna vi se hur mànga som ár kvar egentligen... hmm inte mànga: Darwin hade rätt igen: survival of the fittest gáller även här!!

Mvh /Massen
 
Kastad handske?

Bäste Tiger:
Det är den typen av kommentarer som kan få stimmet att hugga! Merton var en höjdare, även om jag tycker att den moderna amerikanska socialpsykologi som uppstod i kölvattnet kom att sikta helt fel.

Malindo:
Eh, mjukt som mjukt!
 
Re: Re: Re: Mega-out..

Malindo; sa:
tjejerna som ser mig glida fram med den här töntiga hjálmen pá knoppen inser att jag är störtcool de med, och hajar att jag tvingas ha krukan pá bara för att föregá med gott exempel inför lill-killen... pluspoäng dár med...)

Dessutom, med softshell pá topp kan man leka att man är robocop!


Mvh / Mats


Utifrån detta resonemang förstår jag att cykelhjälmarnas polyvalens hittills varit underskattad?
 
Re: Re: Re: Re: Mega-out..

Mezzner; sa:
Utifrån detta resonemang förstår jag att cykelhjälmarnas polyvalens hittills varit underskattad?

Det gláder mig att jag varit tydlig nog, och att bror nu börjat fà insikt i cykelhjálmens egentliga dimension.

Mvh / Malindo
 
tigertamjaren; sa:
Malindo; sa:
Samt tillbaka till big-bang:

Nâr ska man starta en ny trâd?

och si dàr slöts cirkeln ânyo.

Du menar en ny STRÄNG? Tanken svindlar.

/ G

Malindo sluter ögonen till hälften.. muttrar lite.. börjar bubbla fram ett läte inte helt olikt inledningensfasan av den tidigare beskrivna dräktiga kons ràmande, ur vars bas-oktav följande ord formas:

- Ságer jag trâd sâ menar jag naturligtvis sträng.. hör upp, pojkvasker, och märk inte ord... vilket âterigen omvandlas till ett lâgmält bubblande muttrande.. svindlande tanke...
 
Mezzner; sa:
Att drogpolitiken är liberal i en del länder söderut har jag numera förstått...

... liksom jag med förundran inser att cykel-hjälms-lagen i norr är lika liberal den med.

Här är det lag pà cykelhjälm samt reflekterande väst! Inga flum-liberala diskusioner om individens rätt till eget ansvar i dylika frâgor här inte. Men det är klart, eftersom vi inte har sk. egenavgifter, utan all sjukvârd är kostnadsfri för den enskilde, sà vill väl staten minimisera kostnaden för bl.a skallskador.

och sà var vi där IGEN! nehej, man kanske skulle jobba lite mellan siesta och siesta?

Mvh / mats
 
Om cyklisterna brölar omkring med halvslutna ögon känns refleväst och hjälm otillräckligt för att inte säga inadekvat. Koppel (utan åldersgräns) föreslås!
 
eh?

Tiger:

Få se här, Parks..?, nu ska vi se - vem eller vad är det? Kanske ett hip-hop band från Chicago? ´Urban ekologi´ låter lite yo-yo MTV...

Sorry man, you lost me there, å andra sidan så exemplifierar vi med väl godkänt hur jävla snett det kan gå med en tråd.

Vad säger ni som dyker in och ut i tråden; kan vi tillföra något i relation till ursprungsfrågan? (och nu återgick alla till sitt riktiga arbete (-: )
 
Re: eh?

lowe; sa:
Tiger:

Få se här, Parks..?, nu ska vi se - vem eller vad är det? Kanske ett hip-hop band från Chicago? ´Urban ekologi´ låter lite yo-yo MTV...

Sorry man, you lost me there, å andra sidan så exemplifierar vi med väl godkänt hur jävla snett det kan gå med en tråd.

Men snálle LOWE,

Tiger har ju bara kört världshistoriens áldsta akademiskt-coctailsparty-trick genom att vid trängt läge slunga ut namnet pà en helt okänd och orelevant forskare som bara han kánner till. Här finns bara tvâ sätt att reagera:

- 1: Det ovanliga: avslöja Kejsarens nya kläder medelst knivskarpt och kunnigt mothugg.

- 2: Det vanliga och bekväma, och dà 1: oftast är omöjligt pga námnde forskares totala okándhet och idem-relevans: se djup ut...slut ögonen till hälften... muttra medhàllande...bubbla fram... etc

Annars âr risken stor att det anseende som kunnig och djupsinnig debatör som du mödosamt byggt upp hittills snabbt raseras i ett endaste litet drag (eh?)