• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

När får man starta en ny tråd?

oj!

Alven:
Vad en sån här tråd däremot visar, är att det finns några vakna samhällsteoretiker här på forumet; snygg koppling, men den var ju, som du påpekar, ämnad för en spansk post-modernist.
 
Mega-out..

.. är framför allt sprâkbruket som följde i Frankfurter-skolans kölvatten, och som numera enbart används av gamla mossiga student-revoltörer.. och knappt det

Sedan är frâgan om utom-parlamentarisk offentlig samhälls-debatt /- kritik âr nâgot som dagens boys och girls ägnar sig ât eller ej.

Âr denna trâd regel eller undantag?

Vad är mega-in idag?

Varför hetsar man upp sig för inför en eventuell cykel-hjälm-lag?

Mvh / Mats
 
- "Ska vi ha cykel-hjälm-lag eller inte?"

Theodor W. Adorno: - "Es gibt kein richtiges Leben im Falschen"



Harrejisses, Mench.. tur att karln verkligen är Supermegaout!

Annars skulle man bara tvungen att se djup ut, sluta ögonen till hälften, muttra lite samt sakta men sákert börja bubbla fram ett läte likt inledningen av en dräktig kos râmande...

Mvh / Mats
 
Malindo; sa:
Annars skulle man bara tvungen att se djup ut, sluta ögonen till hälften, muttra lite samt sakta men sákert börja bubbla fram ett läte likt inledningen av en dräktig kos râmande...

Ja det blir lätt så om man inte har cykelhjälm!
 
Re: Mega-out..

Malindo; sa:
..
Varför hetsar man upp sig för inför en eventuell cykel-hjälm-lag?

Mvh / Mats

För att ens ego är för litet, och man inte vill ha nåt som kan minska den bristfälligt tuffa framtoning man befarar sig ha. Fast eftersom detta är lite för banalt och jobbigt att föra fram som argument, mot alla som är förståndiga - så börjar man ta ut svängarna och hänvisa till individens frihet osv. osv.

Vad ska man göra när man inte kan finna sakliga argument?? Själv är jag nöjd med att komma undan med att sonen har hjälm trots att jag inte har det. De sakliga argumenten tillämpar jag glatt på honom, men inte på mig. (Jag använder dock hjälm när jag racercyklar, då hastighete ökar ens predisposition för allvarligare skador SAMTIDIGT som det är mer accepterat att ha en fräsig hjälm ihop med cykelbyxor osv.)

Fast nu spårade jag väl i viss mån ur den nya tråden?
 
Malindo; sa:
- "Ska vi ha cykel-hjälm-lag eller inte?"

Theodor W. Adorno: - "Es gibt kein richtiges Leben im Falschen"

Harrejisses, Mench.. tur att karln verkligen är Supermegaout!

Annars skulle man bara tvungen att se djup ut, sluta ögonen till hälften, muttra lite samt sakta men sákert börja bubbla fram ett läte likt inledningen av en dräktig kos râmande...

Kommer osökt att tänka på den fråga som nån hade sprejat på en husvägg intill Roslagsbanan: Finns det ett liv efter födseln?

Tål att funderas på då och då. ;)

/ G
[Ändrat av tigertamjaren 2004-06-14 kl 14:04]
 
Re: Re: Mega-out..

Mezzner; sa:
Själv är jag nöjd med att komma undan med att sonen har hjälm trots att jag inte har det. De sakliga argumenten tillämpar jag glatt på honom, men inte på mig.

Fast nu spårade jag väl i viss mån ur den nya tråden?

Men snälle Mezzner,

nu missar du ju helt vidöppet mál för sjutton! (och jag hakar därmed pá den nya urspárningen, men betänk att det var Mezzner som började!)

Att ha sonen pá sláp, med hjálm, är ju den enda verkligt 100% vattentäta ursäkten!! Sedan jag fick son med cykelhjálm har jag sjálv inicierat mig i branchen.. kánns helt OK (man tänker: OK, jag är cool... tjejerna som ser mig glida fram med den här töntiga hjálmen pá knoppen inser att jag är störtcool de med, och hajar att jag tvingas ha krukan pá bara för att föregá med gott exempel inför lill-killen... pluspoäng dár med...)

Dessutom, med softshell pá topp kan man leka att man är robocop!


Mvh / Mats
[Ändrat av Malindo 2004-06-14 kl 23:44]
 
Samtid.

Gode Malindo:
Om du söker efter dagens böjelser, så märker du snart att Frankfurt-skolan och den centraleuropeiska samhällsfilosofin inte bara var vederkvickande och inspirerande, det var också där någonstans som mycket gick i stå. Förvisso har vi fått en grupp europeiska aktörer som fördjupar sig i cultural studies, förvisso har vi också fått en bredd på miljödebatten genom samhällsteoretiska utblickar (Beck bl a), men vad kidsen torskar på...mm, det skulle väl vara "on demand" eller nåt sånt. Det är tyvärr ljusår mellan kidsen som växte upp på 60-70-talet och dagens kroppsfixerade en-fråge-posörer. Kan ge mig fanken på, att de tycker familjefäder i softshells är coola...
 
Re: Samtid.

lowe; sa:
Gode Malindo:
Om du söker efter dagens böjelser, så märker du snart att Frankfurt-skolan och den centraleuropeiska samhällsfilosofin inte bara var vederkvickande och inspirerande, det var också där någonstans som mycket gick i stå.
-------------------------------------

Kan ge mig fanken på, att de tycker familjefäder i softshells är coola...

Sâte LOWE, bäste Hâkan:

det hâr âr ditt och datt, och inte nâgot som intresserar Utsidan, men visst har bror rätt i att Frankfurter-skolan bidrog till att mycket av det de ville uppnâ gick i stâ.

Jag skulle vilja pàstâ att dess agressiva, och kanske framför allt exkluerande attityd (vi, som fattar och har râtt i allt vs. ni kork-skallar som icke fatta ett dyft och som icke hava râtt i nâgot) pâ mânga sätt bidrog till denna situation. Ett slags sjâlvmâl alltsâ.

SoftShell pâ familje-fäder ger uppenbarelsen "El Hombre" en extra dimension, pà det att dess korta och tajta fit pà ett extra obarmhârtigt vis framhâva de spâr som just âktenskap och olivolja satt pà sjâlva linjen. De personer som kan se bortom detta, och beyond... inser hur pass coolt, vackert och skimrande enkelt det hela i slutândan dârför ter sig.

Hade velour-männen pà sjuttitalet haft vett att dra pà sig en SoftShell istállet, skulle mycket se annorlunda ut idag.

Mvh / Massflow
 
Herrejevlar gossar, hade vi icke lagt denna sociofilosofiska urspårning bakom oss???

(För övrigt är den gamla Chicagoskolan den enda sociologiska skolan värd namnet för en neodarwinistisk fundamentalist som jag.)

/ G (