• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Mitt ljuva 70/80-tal

Lowe:

Clash och Jam etc. var naturligtvis perfa just runt 79/80.. liksom Stranglers och alla de andra brittiska "New wave"-banden . varav min favve var námnda Specials!

Mvh / Mats
 
tigertamjaren; sa:
Ja efter 1979 bar det utför. 80-talet var ju ett förlorat årtionde på alla sätt och vis.

/ G

...för att inte tala om den stores död:
Bob marley!!!!!!!!
Den största av dem alla, anser jag som har lite distans till dessa förgågna tider och istället får läsa om dom i historieböckerna =)

//Pontus
 
Post-punk och Ska

Har några originalsinglar, bl a Specials, och såg faktiskt The Selecter i Örebro 1980. Faan, det var ju inte helt fel att vara ung och yster vid den här tidpunkten. Och hur många tjejer som helst såg ut som Samantha Fox-kopior eller som Chrissie Hynde. Det var ju trots allt lite bättre då...(-:
 
Icke att förglömma är ej heller att två av de mest stilbildande och bästa banden någonsin såg sitt ljus under 80-talet.. the smiths och sonic youth!

/D
 
The Smiths

Självklart; the Smiths! Vilket också får mig att tänka på den utmärkte Lloyd Cole. Vem sa att 80-talet var smaklöst???
 
-90 och -00

Tiger:

Dristar mig till och tipsar om Gene och Del Amitri: mycket smakfulla brittiska band som borde vara your cup of tea (och många andras också för den delen)!
 
Gamla GB-glassar väcker onekligen gamla barndomsminnen till liv... kommer ihág att Storstrut a ofattbara 2 kronor var en av de mest lyxiga grejer man kunde tänka sig..

En annan kul grej är gamla LEGO-kataloger.. frán den tiden LEGO var LEGO sáklart. Själva hade jag bl.a ambulansen, mjölkbilen, shell-tappen och den dubbla grävskopan:

cat7106.jpg


http://www.lego1971-1976.freeserve.co.uk/cat7309.htm

mvh / Mats
[Ändrat av malindo 2004-03-07 kl 21:59]
 
Glass

Säger bara fyrkantiga Puck-glassar, endast i jordgubb- och vaniljsmak. Varför ska man ha så många smaker för? Tror bara att det förvirrar...
 
Fjâllrâven

Uteliv, helylle och Fjâllráven var ju tre totalt sammanlânkade begrepp pâ 70-talet, men vem visste att de âven utvecklade en street-fashion-line?
nedan ett exempel ur 1976 ârs katalog.. Softshell? Hardshell?

Observera den sympatiska kulmagen!
canada.jpg