Min Solo packlista 2007!

Joakim Ambrosson; sa:
Skor

Skor McKinley Racing Panther 714 1 714

Kör du låga skor?... McKinley skor... har du hårdtestat dom... Jag har lite dåliga erfarenheter av skor, fick sy om ett par Salomonkängor efter 5 av 14 dagar i kebområdet... gick blöt om fötterna nästa hela tiden sen... med alla föjd effekter som det ger... inte att rek...

Thomas
 
Hehe, listan optimeras så sakteliga för en tur i Jotunheimen och vissa saker har inte tagits bort, tex myggmedlet ;)

Jag brukar använda listan och ta bort och lägga till, vilket är lite dumt. Kopiera och skapa en ny för varje resa är bättre!

// Jocke
 
Jag har kört skor på mina tre senaste, men ska inhandla ett par sandaler också för regndagarna/vadning osv. Därav hoppades jag mycket på Mion:s Ebb Tide.

// Jocke
 
Joakim Ambrosson; sa:
Sen är det ju individuellt vad man vill ha för mängd. Jag väger bara 68 kg och är rätt liten dvs och har lätt packning, så de vikter jag anger räcker väl för mig.

// Jocke

Ja, det är det i sanning.

Jag är inte precis stor,
väger 70 kg just nu, är 177 cm lång
(hyfsat bulimital!)
kör med 650-700 gram på fjället; jag blir inte
seg eller hungrig, men jag drömmer om mat de sista
dagarna, mest kanske för att kosten är så enahanda.
I Sydeuropa blir det (se annan tråd)
750 gram.

Och så kan vi jämföra med Strykarräven ...
 
Sen beror det ju självklart på vad man har för innehåll i maten, men det är ju en helt annan diskussion :)

Vet att vissa stoppar i sig närmare kilot också..

// Jocke
 
thomalin; sa:
Joakim Ambrosson; sa:
Skor

Skor McKinley Racing Panther 714 1 714

Kör du låga skor?... McKinley skor... har du hårdtestat dom... Jag har lite dåliga erfarenheter av skor, fick sy om ett par Salomonkängor efter 5 av 14 dagar i kebområdet... gick blöt om fötterna nästa hela tiden sen... med alla föjd effekter som det ger... inte att rek...

Thomas

Eftersom jag föredrar låga, snabbtorkande skor kanske det förtjänar att påpekas att; ja, jag går blöt om fötterna nästan hela tiden.

Jag har dock inte upplevt några negativa effekter av detta vilket jag tror beror på att huden på fötterna klarar att vara blöt på ett helt annat sätt när man är "nästan barfota" (det är väl egentligen det de är konstruerade för) än när man är blöt i ett våtvärmande omslag som det lätt blir i kängor eller stövlar om man blir blöt om fötterna.

Jörgen
 
Joakim Ambrosson; sa:
Sen beror det ju självklart på vad man har för innehåll i maten, men det är ju en helt annan diskussion :)

Vet att vissa stoppar i sig närmare kilot också..

// Jocke


Det också. Låt oss säga att ingenting jag lyckats köpa på vägen är så effektivt som det jag tar med.
 
Testar...

... att köra en 15km tur på fornstigen idag... i gympaskor med min förmodade packning på ryggen... iaf viktmässigt...

I´ll be back....

Thomas
 
Testturen på Lovön

Skit alltså, inget regn :) trots att det såg mycket lovande ut ett tag med kolsvarta hotfulla moln över Lovön... men icke... lite snålblåst och ibland sol... kolla in sträckan här:

http://trail.motionbased.com/trail/activity/2752668

Rekommenderas! Fin dagstur som dessutom är suverän med mtb:n...

Fick iaf en rejäl promenad i med min förväntade packvikt på ryggen... och det kändes hur bra som helst... har aldrig upplevt en packning så lätt.. och då är ju inte jag direkt lättpackarnas lättpackare...

11200g körde jag ner i ryggan som såg förvånansvärt kompakt ut ändå. Allt får plats ryggan förutom stavarna som sattes utanpå innan de användes.

Den nya LIM jackan kändes kanon, ångrar inte det inköpet en sekund trots att den var alldeles för dyr... kommer att funka till många olika aktiviteter framöver...

Gick i låga trailskor (Adidas Watsman XCR) skönt, kändes inte alls som om det skulle vara något problem att gå i faktiskt... men nu gick jag ju på en stig med lite stenrösen och rötter som knepigast... det beslutet kommer att sitta långt inne...

Thomas
 

Liknande trådar