• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Marabou Mjölkchoklad

Jag vill inte vara snobbig, men det där känns lite som en flygtävling mellan en struts och en emu.
Båda två är ju helt oätbara om man gjort misstaget att äta riktigt choklad innan (chokladerna alltså, inte fåglarna).

Men riktig choklad skulle jag nog inte ta med mig på tur. Då ska det vara fulchoklad så att man kan få i sig mycket.

Nej nej nej!
På tur tar man givetvis med sig både fulgodis för energins skull och (viktoptimerad!) finchoklad för kvällsnjutning.

Hade russing och mandel som favorit innan hux flux en dag in 22 års åldern blev nötallergiker. Nu funakr inte ens den "rena" chokladen eftersom den kan innehålla spår av nötter. I princip all choklad oavsett tillverkare innehåller spår av nötter. (Eller snarare "kan" innehålla..)

Konstigt att det inte går att tillverka choklad utan nötter, eller rengöra maskinerna ordentligt mellan varven. Den roligaste chokladen är utan tvekan Lindt's lyx variant. På den står det att den tillverkas av de finaste råvarona, noga utvalda av finsmakare och choklad proffesorer etc etc. Sen tittar man på innehållförteckningen och ser att professor choklad tydligen har valt ut de finaste spåren av nötter också :p

Den roligaste chokladen är utan tvekan Lindt's lyx variant. På den står det att den tillverkas av de finaste råvarona, noga utvalda av finsmakare och choklad proffesorer etc etc. Sen tittar man på innehållförteckningen och ser att professor choklad tydligen har valt ut de finaste spåren av nötter också :p

Ja, det borde ju vara lätt att strunta i nötterna när man är två karlar i vita rockar som blandar ihop chokladen en skål. Ta den rena skålen nästa gång, Klaus!

Den var en goding!

Jag saknar Romrussin. Som alltid när något är extra gott är det bara jag som köper, och så försvinner det.

Den hade jag glömt, den var jättegod, numera gör man förövrigt också egna romrussin till glassen...
Choklad har blivit mera mörka sorter när man blivit äldre och inte så mycket mjölkchoklad.
Men har hittat en som brukar slinka ner när man handlar, ingen Marabou direkt, utan Hemköps med hackade nötter, mindre än 7 kr för 100g...

men.. varför jämför man päron och äpplen.. att jämföra tex. bonnat chau med mjölkchocklad är lika löjligt som att jämföra en volvo med en lexus, inte riktigt samma liga.. det är bara att titta på innehållsförteckningen.. jag vill dock säga att till skillnad från bilarna så kan jag uppskatta både mjölkchocklad och bonnat chau för exempel..

Volvo är naturligtvis precis som andra amerikanska bilar som SAAB och liknande rullade utedass.. Tyvärr ligger asiaterna dubbelvikta och skrattar ihjäl sig åt västvärldens löjeväckande kvalitets begrepp... amerikansk skit e väl i samma klass som den tyska dyngan dom försöker prångla ut..

Volvo är naturligtvis precis som andra amerikanska bilar som SAAB och liknande rullade utedass.. Tyvärr ligger asiaterna dubbelvikta och skrattar ihjäl sig åt västvärldens löjeväckande kvalitets begrepp... amerikansk skit e väl i samma klass som den tyska dyngan dom försöker prångla ut..

Hallå, är det du Fatman??? ;)

Vilka försöker prångla ut tysk dynga? Amerikanerna? Japanasiaterna? Eller svenskarna? Och vad är tysk dynga? Milka kommer ju liksom Lindt från Schweiz (och Ritter Sport är gott, eller Georg skulle säga: Kvadratiskt, praktiskt, gott)!

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg