• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Marabou Mjölkchoklad

Vilken är er favorit och varför ?
Här i Norrköping kostar en 16,90 på Ica, vad kostar den hos er?

Åter till utgångsfrågorna...

Min absoluta favorit är Frukt o Mandel. Choklad,mandel (eller nötter) och russin är en suverän kombination. En skvätt rödvin till är inte dumt...

Sorterna med dajm och mintkrokant är också gott, och helnöt och schweizernöt - mmmumsMarabou!!! Nonstopvarianten har jag inte prövat, inte heller den med majs.

Kostar 14:75 på Willys i Huskvarna.

Vill jag chokladsnobba köper jag praliner på Kahls te- o kaffehandel. Där är favoriten jordgubbåchili.

Men i kväll blir det Marabou mjölkchoklad!

Hälsn. BM

Åter till utgångsfrågorna...

Min absoluta favorit är Frukt o Mandel. Choklad,mandel (eller nötter) och russin är en suverän kombination. En skvätt rödvin till är inte dumt...

Sorterna med dajm och mintkrokant är också gott, och helnöt och schweizernöt - mmmumsMarabou!!! Nonstopvarianten har jag inte prövat, inte heller den med majs.

Kostar 14:75 på Willys i Huskvarna.

Vill jag chokladsnobba köper jag praliner på Kahls te- o kaffehandel. Där är favoriten jordgubbåchili.

Men i kväll blir det Marabou mjölkchoklad!

Hälsn. BM

Tack BM !
Upplevelsen har ju diskuterats, jag tycker all mat är godare utomhus av någon anledning.
Vet en gång jag tog en påse "torrfoder" och åt hemma, det smakade inte gott, men ute i skogen är det välsmakande och duger bra.
Smaken sitter inte bara i förpackning, pris, mode,ingående råvaror, utan väldigt mycket i
var någonstans man äter födan.
Avundssjuk på dig, min schweisernöt tog slut igår....
Får väl nöja mig med djungelvrål o vingum...

Det bästa man kan göra med marabou chocklad är att man först skär upp en banan lite granna längs mitten och sedan stoppar man in chockladbitar där i. stänger sedan igen bananen lite grann och virrar folie runt, sedan lägger man den på grillen ett par minuter. sedan är den redo to go! det är tillhör en av höjdpunkterna vid en grillfest :)

Marabou mjölkchoklad är godast (om ser man över hela året) men dajm är finemang när man är sötsugen.

200 gram kostar 14 kronor där jag köpte sensat, lilla ICAn i Lödde, den stora är något billigare.

Jag tycker aldrig att Marabou är gott utomhus nu när det är kallt, smaklöst och hårt när man plockar upp en bit ur ytterfickan. Som en god ost är rumstempererat bäst.

Lustigt det där med äkta choklad och Marabou, det som är gott är gott. Påminner om debatten om juice och nektar, man fick inte tycka om nektar eftersom det inte var "äkta" juice men som den äkta arbetaren sade när han kritiserades på en fest av ett gäng kulturvänsterelit för att han gillade ABBA: ...men de gör ju bra låtar...

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg