Ni har på sätt och viss rätt och fel allihopa. Till att börja med: Jag väljer mina småprylar med omsorg. Dvs, jag har inte på mig något som antingen är för tungt eller som inte är praktiskt. Här är en sammanställning som visar vad de olika prylarna väger:
Zippo tändare eller Brunton: 54 g vardera
G-shock: 67 g
Glowring: 5 g
ARC AAA: 19 g
P38: 3 g
Pill Fob (fylld): 23 g
Mobil: 118 g
Plånbok: 151 g
Diverse fodral: 15 g
Nyckelpung, nycklar och kedja: 130 g
Kniv: 50-130 g
Tillsammans på sin höjd: 715 g. Rätt fördelat på alla mina fickor (oftast en Cameljacka med 12 fickor och Fjällrävenbyxor med 7 fickor) samt runt bältet så kan jag inte säga att jag känner den här vikten/bördan över huvud taget. Som ni ser så är det mobilen, plånboken och nycklarna som väger mest. Dvs sakerna som de flesta har på sig ändå. Resten är så lätt att det är försumbart.
~Paul~
Zippo tändare eller Brunton: 54 g vardera
G-shock: 67 g
Glowring: 5 g
ARC AAA: 19 g
P38: 3 g
Pill Fob (fylld): 23 g
Mobil: 118 g
Plånbok: 151 g
Diverse fodral: 15 g
Nyckelpung, nycklar och kedja: 130 g
Kniv: 50-130 g
Tillsammans på sin höjd: 715 g. Rätt fördelat på alla mina fickor (oftast en Cameljacka med 12 fickor och Fjällrävenbyxor med 7 fickor) samt runt bältet så kan jag inte säga att jag känner den här vikten/bördan över huvud taget. Som ni ser så är det mobilen, plånboken och nycklarna som väger mest. Dvs sakerna som de flesta har på sig ändå. Resten är så lätt att det är försumbart.
~Paul~