Tack för alla svar och all information!
Har funderat lite vidare.
Det är som så att jag inte tänkt vandra eller ta mig runt och slå upp tältet på olika platser, utan kommer troligtvis bo på samma ställe under hela perioden. Därför är det inte så viktigt att tältet är lätt eller går snabbt att få upp.
Det som jag funderar mest på är om man ska lägga något under tältet för att få upp det från direkt markkontakt, har funderat på om man kunde lägga truckpallar sida vid sida för att skapa en större grund, kanske eventuellt täcka med en slät skiva av något material för att undvika mellanrummen mellan plankorna. Eller bara lägga några plankor sida vid sida med en regel under som höjer upp det några centimeter från marken. Skulle detta vara en fördel för att undvika vatten och fukt underifrån?
Okej då har jag förstått det som att man bör undvika att ha eld inne i tältet. Kanske att man kan ha värmeljus i någon skyddad behållare omgärdat av tegelstenar ändå, om man har uppsikt över det en stund. Om man placerar det under en ventilationsruta kanske det borde vara okej? Nu kommer väl inte värmen kanske vara det största problemet under sommaren, men tänkte mer att få bort fukt osv. efter regn.
Har tittat på lite tält på nätet, har tyvärr inte butiker som säljer den här sortens grejer i närheten, så kommer antagligen få skicka efter från någon butik. Har kollat på detta, vad tror ni om det?
http://www.decathlon.se/talt-2-seconds-easy-2-id_8300687.html
Antar att detta är ett sådant tält med delad överdel/botten?
Tänkte att jag kunde spänna upp en presenning för att skapa en absiden över öppningen, borde nog fungera.
Tanken är väl att komma på billigt undan som möjligt för stunden.
Vad jag behöver är då tält, liggunderlag och tids nog sovsäck, men den klarar jag mig antagligen utan fram tills hösten. Tält och liggunderlag tänkte jag försöka införskaffa så fort som möjligt för att ta mig ut nu i vår.
Har ni några bra tips på liggunderlag förresten? Så billiga som möjligt då, jag är dock 186 cm, så de behöver vara längre än det, de billiga jag hittat har bara varit 180 cm.
Sedan blir det väl att skaffa ett stormkök, för övrigt tror jag inte det är något jag kan komma på för tillfället.
Tänkte försöka få tag i en friggebod eller annan typ av liten stuga/bod på hjul för uppställning i skogen tids nog, borde inte vara omöjligt om man hör efter med grannar om att få ställa upp på deras mark. Men det får väl räcka med tält så länge tills ekonomin tillåter något annat, samt att jag hittar något passande objekt.
Tack för välkomnandet!
Naturen känns mer lockande än någonsin och det känns så rätt att bege sig ut.