GDR ?Har långcyklat Polen, GDR, Tyskland, Danmark samt iill Italien 2x, Med väsentligt mindre packning, men delar pump, däckjärn och 2 slangar. Åt på krgg men bodde i tält, pensionat. Lätta grejor, handla när det går, ha tomutrymme i väskorna. Välj minsta volym. Ett landgångsställ. Cykelkläderna med arm och benvärmare +resten kan tvättas under färden, simhallar hade service. Har gjort 15 mil någon dag med medvind och följa vattendroppens väg neråt, 10-12 mer normalt. Hastigheten ligger i kadensen. Volymösa väskor ger ökat luftmotstånd och över 30km/h är luftmoståndet största bromsen. Så väg, bestäm volym och packa lättast och minst.
go tur
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Packlista
- Trådstartare Viktor91
- Start datum
Gissningsvis den engelskspråkiga förkortningen av DDR.
Ett lätt toppmonterat gaskök där du packar gasbehållaren och brännaren i kastrullen spar vikt och volym. Liggunderlag tält och sovsäck kan du få ned i vikt till ca 2 kg.
Personligen för den sträckan hade jag valt tvåhjulig liggcykel som är mkt snällare för kroppen vad det gäller statisk belastning på rygg nacke händer säte och axlar, dessutom lägre luftmotstånd.
Vad du slutligen väljer är helt upp till dig. Men hur du lägger upp dagarna är en viktig parameter. Jag vill varje dag ha en aktivitet som inte är cykling. Typ kort promenad, kulturstopp fika på konditori etc. Ett bad på kvällen så att du är fräsch när du kryper in i tältet är komforthöjande.
Lycka till och se till att ha tid för snack med de du träffar och njut!
Thure
Personligen för den sträckan hade jag valt tvåhjulig liggcykel som är mkt snällare för kroppen vad det gäller statisk belastning på rygg nacke händer säte och axlar, dessutom lägre luftmotstånd.
Vad du slutligen väljer är helt upp till dig. Men hur du lägger upp dagarna är en viktig parameter. Jag vill varje dag ha en aktivitet som inte är cykling. Typ kort promenad, kulturstopp fika på konditori etc. Ett bad på kvällen så att du är fräsch när du kryper in i tältet är komforthöjande.
Lycka till och se till att ha tid för snack med de du träffar och njut!
Thure
Mitt frågetecken ska tolkas som "varför engelska?"Gissningsvis den engelskspråkiga förkortningen av DDR.
Östtyskland German Democratic Republic
Mitt bästa tips är att du testar hemmavid, över typ två dagar. Tre st behållare för vatten känns ambitiöst. Extra kedja känns också ambitiöst, bättre komplettera med ett kedjelås.Hejsan,
Planerar min första cykelsemester i sommar och tänkte se om någon hade tips/input på min packnings lista, vad har jag glömt/inte tänkt på? eller vad bör jag kanske skippa?
Drömmen är att cykla Treriksröset -> Smygehuk, med ett flertal pauser hos kompisar/familj längs med vägen.
Mitt råd är att du testa hemmavid med en eller två övernattningar, kanske jobbigt om du inte har tält, sovsäck mm.
Jag tror att Vaude Aqua Back x 2 är bra väskor, har själv en sådan.
Jag visste inte var jag ska börja med mina synpunkter. Har du kollat på happyride.se? Där finns ett bra forum där allt möjligt diskuteras.
Camelback tycker jag är onödigt om man ändå har drickaflaskor på ramen. Enda tillfällena jag använder såna är vid kajakpaddling då händerna är upptagna med paddeln.
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Packlista för novembercykling! | Långcykling | 1 |
Liknande trådar
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg