dom brukar väl åka lokalt oxå, lokalbefolkningen alltså..
japp, dom som åker längre än bara lokalt är ju inte lokalbefolkning utan bara ointresssanta människor på väg till avlägsna platser, kanske rentav sin egen lokala hemort....
dom brukar väl åka lokalt oxå, lokalbefolkningen alltså..
Det argumentet gäller ju t.ex. cykling också. I alla fall när det gäller riktigt långa sträckor så är det ju väldigt få som väljer att cykla. Jag skulle ändå klassa en cykelresa som ett miljövänligare färdsätt än en flygresa.
Nturligtvis är lifta inte bra!
Inte äventyrligt !
ökar inte chansen att träffa öppna och intressanta människor.
Givetvis kräver det inget mod av den som liftar och inte heller av den som plockar upp
Naturligtvis är det mer fri luft och liv i att flyga, åka buss och köra själv och ensam till sina destinationer.
Man utvecklas inte av det och man lär sig inget.
Man får jättebra och realistisk uppfattning av ett land eller plats när man kommer dit helorganiserat och med kreditkortet i högsta hand så att man blir serverad landets smörgåsbord. så att upplevelsen blir samma som på ett vykort.
Jag har inte sagt till någon att de ska lifta men jag rekomenderar det varmt för den som är nyfiken och gillar att lyfta på stenar och kolla vad som finns under
/H
japp, dom som åker längre än bara lokalt är ju inte lokalbefolkning utan bara ointresssanta människor på väg till avlägsna platser, kanske rentav sin egen lokala hemort....
jag fattar inte varför man ska intellektualisera och göra liftningen till något det inte är.. varför inte vara ärlig, "jag har taskigt med reskassa, jag skiter i det och vill resa ändå, lifta är billigt och spännande. två flugor i en smäll.."
Själv har jag liftat p.g.a. taskig ekonomi, men det har också hänt att jag har valt att lifta (när jag haft det bra ekonomiskt) av de andra anledningarna som jag skrev.
jag fattar inte varför man ska intellektualisera och göra liftningen till något det inte är.. varför inte vara ärlig, "jag har taskigt med reskassa, jag skiter i det och vill resa ändå, lifta är billigt och spännande. två flugor i en smäll.."
Det jag stör mig lite på är när det startas ett multum med trådar om att det här är det rätta ljuset,lite som lättpackningen.Nån självutnämd evangelist som ska frälsa världen.
Oftast blir det så att om man klämmer lite så visar det sig att de inte har ett skvatt på fötterna.Får se hur det blir...
peter