öringen;324081 sa:Vad får man för arbetet att ta fram eran logga ?
Nja, i och med att lättaste metoden att ta fram vår logga är att gå in på vår sajt, högerklicka och välja "spara bild som..." så kan du få betalt i ett ett glatt tillrop i förskott: "Heja!"
Annars kan jag själv ta fram den från min hårddisk i ett mer högupplöst format, eller till och med vektoriserat.
Men vad ska man sätta den på? Det gör ju inget om det väger, men samtidigt känns till exempel ett tygmärke fel av flera anledningar:
- Väger (i och för sig en struntsak sålänge man inte har hundra stycken fastsydda)
- Suger åt sig fukt när det regnar
- Kräver att man syr hål på sina fina, dyra vattentäta grunkor
- Känns inte så 2007
Men olika typer av transfermärken kan vara läckert. Ett tunt märke som man själv värmer på. Men det måste såklart tåla tvätt och gå att applicera på såväl syntetplagg som ull. Jag har börjat kolla lite producenter och ska se. Problemet är att det kräver både värme och tryck om det ska sitta proffsigt. Kör man hemma med strykjärnet på tvåan är det inte säkert att resultatet går att garantera.
Vår bästa idé hittills var nog dramoj till dragkedjan (zipper pull eller vad det heter på svenska). Tar man bort en metallkläpp och ersätter med en tygdito (med snajsig logga) så sparar man faktiskt vikt, i alla fall principiellt.
Problemet var att en sån skulle kosta typ 20 spänn innan vi ens har stoppat den i ett kuvert till dem som vill ha.
En annan idé jag fick nu (kom precis hem från tekniska mässan) är ziplock-plastpåsar med tryck. Kanske kan vara nåt?
(Sorry Martin, men temat är bara för tacksamt för att hålla inne med småspydiga kommentarer )
Det bjuder vi såklart, som vanligt, på.
(Jag tror att jag har läst i nån managementbok att självdistans är bra för varumärket)
Senast ändrad: