• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Hur bemöter du en ny människa?

Av någon anledning - fråga mig inte varför - skyltar ju jag med mitt arbete här på Utsidan. Hjärnsläpp! Jag avskyr att vara lärare - utanför skolan. Det finns få yrken som så många vet så mycket om som mitt. Jag är nog en sån där som kan stå i ett hörn 5 minuter för att slippa berätta och sedan få höra på alla förslag om hur skolan borde förändras: Hårdare tag! (krääääks)
 
Av någon anledning - fråga mig inte varför - skyltar ju jag med mitt arbete här på Utsidan. Hjärnsläpp! Jag avskyr att vara lärare - utanför skolan. Det finns få yrken som så många vet så mycket om som mitt. Jag är nog en sån där som kan stå i ett hörn 5 minuter för att slippa berätta och sedan få höra på alla förslag om hur skolan borde förändras: Hårdare tag! (krääääks)


Haha, lärare och förbundskaptener i fotboll har samma dilemma, alla andra kan deras jobb bättre än de själva :)

Ja, jag talar av egen erfarenhet. Nej, jag har aldrig jobbat som förbundskapten i fotboll.

Mvh /Joel
 
På tal om isbjörnar och annat värdelöst vetande, vet ni att det var som 'isbrytare' som de små porslinsfigurerna gjordes? Figuriner är deras ursprungliga namn och ställdes ut på middagsborden för att folk skulle kunna hitta något att tala om med sin bordsgranne.
 
På tal om isbjörnar och annat värdelöst vetande, vet ni att det var som 'isbrytare' som de små porslinsfigurerna gjordes? Figuriner är deras ursprungliga namn och ställdes ut på middagsborden för att folk skulle kunna hitta något att tala om med sin bordsgranne.

Fanken vad duktiga medlemmar vi har på forumet, intressant det du hade att berätta Ewerhof !
 
....du.....*tittar dig djupt in i ögonen*...

....jag är en sån där människa som är hopplöst bra på att prata med okända människor överallt...var är ditt konstigaste ställe du hittat en vän på??
jag har minsann hittat vänner på busshållplatsen, badplatsen, mataffären, tvättstugan, på tåget...osv osv...
hur många barn har du då? inga? stackars...jag har fem...i sverige är man galen om man har det...i afrika...är man rik...
...du...berätta nåt du aldrig berättat för någon förut...berätta en hemlis?
eller...
var är ditt värsta ställe du haft sex på?
....eller...
vilka är dina lyckligaste minnen i livet??
...det är att bryta is...kasta sig över folk med någon skum fråga de aldrig räknat med...
kram anna
 
Oj, du (ninapenda) vandrar farligt nära knäppklassning (av mig) om du öppnar med sexfrågan, men det säger kanske mer om mig än dig.
 
Om någon frågar mig vem jag är kan jag omöjligt svara på den frågan - p.g.a att jag är en del av alla de människor jag mött !