Det är helt dogmatisk. Ingen hänsyn alls till vad folk skriver som har andra uppfattningar än mästare Townsend, ingen känsla alls för hur budskap emmottas beroende på hur de framförs, oavsett om de är tydligt trovärdiga eller inte, ingen reaktion alls på fleras närmast vädjanden att dämpa tonen lite, missbruket, övertolkningen, hårdragningen av statistik för att främja sin sak, helt övertygad, uppfylld om att ha "rätt" och nu ska det "bevisas". Skiljer inte mycket från predikanter. Pastor Townsend med sin beundrande lärljunge Fjäderlätt….Varför är du så besatt av att trycka ned ditt budskap i halsen på folk som om det var den enda sanningen? Vad är det som är så svårt med att acceptera att andra människor har gjort andra erfarenheter än dig och väljer andra lösningar som passar dem bättre? Är det kan hända den nya bokens försäljningssiffror som måste förbättras?
Beträffande Chris Townsend förstår jag verkligen inte varför hans åsikt skulle vara så otroligt högt värderad. Han verkar ju vara en duktig som journalist och på att lyfta fram sig själv och sina åsikter, men 30 års erfarenhet är ju inget unikt ens bland utsidans skribenter och inget som ger honom nån särställning i mina ögon. När det gäller skor lyssnar jag hellre på Malindos yrkeskunskaper än på nån halvsponsrad journalists vinklade tyckande. Men mest av allt litar jag på mina egna erfarenheter eftersom det trots allt är dessa som är mest relevanta för just mig. Jag inbillar mig däremot inte att mina val är de bästa för alla. Jag uppskattar att du skriver om dina erfarenheter, men tror att ur trovärdighetssynpunkt hade du vunnit på att presentera det som just dina erfarenheter utan att föringa andras erfarenheter.
Kan i övrigt nämna att jag har en mycket stark misstro till alla journalister som försöker förmedla en stark förenklad, vinklad och onyanserad bild. Denna misstro har ofta visat sig högst befogad inte minst när journalister försöker läsa forskningsrapporter.
//Anders - som fyndade ett par nya meshskor igår
Att stånga pannan blodig gentemot sådant klarar jag mig bra utan. Synd, Fjäderlätt har tidigare gjort en insats som fått en del mer viktmedvetna, men själv har jag nu tappat den känsla av uppskattning jag tidigare kunde känna av att läsa om Fjäderlätts uppfattningar och erfarenheter. Tas ju ingen hänsyn till andras.
Raskesven