Intressant att du inte gillar Burleykärran. Jag är inne på min andra en tvåhjulig transportkärra som gått många gånger till matbutiken när vi var fem i hushållet och som i somras kom ut på långtur. Barnkärran vi hade blev tyvärr uppbackad av en f d granne.
Jag tycker mina Burleykärror varit utmärkta. Vad har du emot din?
Thure
Visa bilaga 39997
Hej Thure!
Kul att du tog upp just Burlykärran, efter som min plan var att resensera den genom mina ögon.
Kärran var en besvikelse redan när jag packade upp den, jag såg de små 16 tums hjulen för barnvagnar med svetsade ekrar.
Jag bet mig i läppen och försökte gilla kärran i alla fall. Nästa besvikelse blev då jag packade kärran då den är i tyg, det gjorde nämligen att inget av det jag ställde in i kärran kunde stå av sig själv, tygbotten blev till en svacka och allt jag ställde in välte mot mitten. Kärran är lite låg i taket för att göra det lätt att packa i och ur kärran. Jag kände också en viss oro då jag lämnade cykel och kärra utanför butiker, kapellet satt bara satt fast med stroppar som lätt kunde lossas, då blev innehållet synligt för den klåfingrige.
I Motala besökte jag ett museum, jag hade ställt cykeln utanför, kärran var olåst på cykeln och kunde lätt kopplas loss, en person skulle lätt kunna ta med sig hela kärran med allt innehåll.
Sista dagen jag cyklade regnade det större delen av dagen, då fick jag erfara nästa nackdel, kärran har inga stänkskärmar, både kärran och jag blev nersölade med blött grus och vägdamm. För övrigt är kärran i minsta laget för mig. En liten detalj till, är att kärran inte är placerad i centrum bakom cykeln, det gör att det blir svårt för mig att backa ekipaget med backspeglarna då jag sitter på cykeln, jag störs dessutom av att den inte är centraliserad. Jag är snickare och har lite svårt för saker som inte passar
Jag skulle tro att burly gör sig bäst då man handlar i bytiken, enklare turer till stranden eller för att plocka bär o svamp, men cykelsemester med mig passar den inte som.
Jag cyklade 100 mil med Eddy, han hade en burlykärra, han var också nöjd med sin släpvagn som du. Jag ställer förmodligen för höga krav på mina saker, jag har lite svårt för att bli riktigt nöjd med saker och ting.