Bra tips!Alternativ till markskydd.
Mycket tunn, men förvånansvärt hållbar. Om man trycker en kulspetspenna får man ta i hårt för att det ska bli ett hål. Mycket bra stickskydd i förhållande till den låga vikten.
1,7x1,5 meter väger 47g.
Om jag förstått saken rätt så är det samma material som kallas polycro. Det säljs på fjällsport pår 200kr. Fjällsport är en jättebra butik men de riktar ju inte in sig på budgetprylar. Men deras polycro är mer prisvärt då man får 2st bitar som var för sig är stora nog medan Tesas behöver tejpas ihop till en tillräckligt stor bit. Tesas är ändå ett bra tips då priset i faktiska tal är lägre och det finns på många ställen..
Själv föredrar jag nog en uppklippt sopsäck som golv för det här materialet prasslar väldigt mycket. Men jag har polycro från fjällsport och det har fungerat väldigt bra när jag använt det och jag har ofta med ett sådant till mitt lättaste tält om marken kan vara vass.
Jag håller med om att den är exceptionellt punkteringssäker, både tesa och polycron (ifall det inte är samma)Är den så exceptionellt punkteringssäker så helt klart intressant.