Tarp
Ja, varför slängde jag inte upp en ritning i stället för omständliga beskrivningar!
Sitter vid fel dator nu så det blir bara en sekundsnabb 2D (kanske faktiskt mer instruktivt):
Visa bilaga 43680
Ja det tog ett tag för mig att få till detta. Men från att jag faktiskt hade denna ritningen med mig när jag plockade fram tarpen så tog det inte ens 5min från att jag började till att jag var färdig.
Helt klart mycket plats med lite tarp.
Maxlängd för sovsäcken är 175cm om jag minns rätt.
Jag har lekt djävulens advokat lite men djävulen får anse sig överbevisad nu.
Mitt jättestora golv sticker ut lite. Men det är ju endast för att kunna mäta enkelt, i praktiken så har man kortare och smalare golv och klipper dessutom av hörnen. Men 2m golv funkar med avklippta hörn om man vill ha det!
Gott om plats.. detta är efter första uppsättningen innan jag ens justerat den så bra som möjligt, för att simulera en nybörjare.
Här har jag knutit ena fästet vid mittsömmen i ett träd för att göra mera plats. Inte nödvändigt men jag skulle absolut göra det för det är enkelt och blir bättre.
Och till sist en bild på när jag bundit upp ”dörren” så som jag personligen skulle göra om det inte var strikt nödvändigt att ha stängt. Går väldigt enkelt att lossa linan och bara fälla ner dörren vid behov.
På en riktig tur skulle jag nog hellre använt ett träd än en stav, ger bättre skydd och behöver ej bäras, men jag tycker bilderna blir tydligare med stav.
Ikväll blir det övernattning ute. Svårt att välja vad jag ska sova under den här gången..