Har varit ute på en veckas paddling längs västkusten. Dag 6 tog den första kartuschen slut, så vi bytte till en ny vid frukost (Primus Power Gas 450g). När lunchen skulle tillagas samma dag var kartuschen mer eller mindre tom. Skall till Grönland i sommar på 3-veckorspaddling och tänkte först köra med gas, men nu undrar jag om inte bensinaren får följa med istället.
Någon annan som råkat ut för detta? Funderade på om det var så att jag inte stängt vredet ordentligt medan brännaren kallnade, men det är för kort tid för att en hel kartusch skulle hinna pysa ut. Har kollat runt lite i forumet men inte hittat något om detta. Är det alltså så att gasen helt enkelt pyst ut? Pyspunka så att säga.
Någon annan som råkat ut för detta? Funderade på om det var så att jag inte stängt vredet ordentligt medan brännaren kallnade, men det är för kort tid för att en hel kartusch skulle hinna pysa ut. Har kollat runt lite i forumet men inte hittat något om detta. Är det alltså så att gasen helt enkelt pyst ut? Pyspunka så att säga.