Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Kryddburk i plast med flera sorters kryddor?
- Trådstartare DTM
- Start datum
Kryddburk
Du kan bestille denne fra Globetrotter....... riktig bra!
Morten
http://www.globetrotter.de/de/shop/detail.php?mod_nr=jor05603&k_id=1215&hot=0
Du kan bestille denne fra Globetrotter....... riktig bra!
Morten
http://www.globetrotter.de/de/shop/detail.php?mod_nr=jor05603&k_id=1215&hot=0
Var bör man köpa kryddor?
Min vän grossisten påstår att vissa saker skall man aldrig köpa där de ändar sina dagar och andra just där. Hans point är att örtkryddor är färskvaror och så är det ju. Gammalt hö från kunkurslager är aldrig så roligt som färska väldoftande....
ÖB har sina goda sidor och mindre do.
Tippset vär väl gott med sex fack i, 50% extra så här på nyåret!
//J
Min vän grossisten påstår att vissa saker skall man aldrig köpa där de ändar sina dagar och andra just där. Hans point är att örtkryddor är färskvaror och så är det ju. Gammalt hö från kunkurslager är aldrig så roligt som färska väldoftande....
//J
Finns även på naturkompaniet.
De har även en minivariant (3 olika kryddor) som kan hängas på nyckelringen (varför man nu skulle vilja ha den där...)
De har även en minivariant (3 olika kryddor) som kan hängas på nyckelringen (varför man nu skulle vilja ha den där...)
Denna tyckte jag såg bra ut. http://lightmyfire.com/335-147-spicebox.htm
Skulle kanske ha en större del för saltet.
Skulle kanske ha en större del för saltet.
Det finns nån variant från nån vanlig kryddleverantör som troligen finns varsomhelt på matbutikerna. Den har riktigt många fack, men är väl kanske i största laget.
Sen finns ju en variant som man kan få med när man köper ett paket med kåsa, bestick och matlåda från nån svensk leverantör.
Sen finns eller fanns det nån variant (schweizisk?) på addnature, som är lite dyrare, och inte rund utan ett rätblock.
Sen finns ju en variant som man kan få med när man köper ett paket med kåsa, bestick och matlåda från nån svensk leverantör.
Sen finns eller fanns det nån variant (schweizisk?) på addnature, som är lite dyrare, och inte rund utan ett rätblock.
DIY för den som har barn i pysselåldern
Nu måste jag få spåna lite, så här i julpysslandets efterdyningar. En liten och lätt DIY-lösning är att man tar små plaströr som det varit glitter i (de brukar vara ca 5 cm höga med en diameter på 7-8 mm och ett litet plastlock), och fyller dem med valfria kryddor hemifrån. Fäster man sedan ihop dem med en gummisnodd ett par varv så har man ju ordning på dem också, och kan variera antalet rör utifrån behoven.
Nu måste jag få spåna lite, så här i julpysslandets efterdyningar. En liten och lätt DIY-lösning är att man tar små plaströr som det varit glitter i (de brukar vara ca 5 cm höga med en diameter på 7-8 mm och ett litet plastlock), och fyller dem med valfria kryddor hemifrån. Fäster man sedan ihop dem med en gummisnodd ett par varv så har man ju ordning på dem också, och kan variera antalet rör utifrån behoven.
//J
Är det inte så att en torkad vara är en torkad vara? Det är bara att tillsätta vätska, ju längre den är torkad ju längre måste det ligga i blöt.
Att ta en torkad krydda och strö över en fet läs oljig köttfärssås är bortkastade pengar. börja istället att lägga den torkade oreganon, basilikan eller vad det nu må vara i blöt.
Öhrnell;402808 sa:Nu måste jag få spåna lite, så här i julpysslandets efterdyningar. En liten och lätt DIY-lösning är att man tar små plaströr som det varit glitter i (de brukar vara ca 5 cm höga med en diameter på 7-8 mm och ett litet plastlock), och fyller dem med valfria kryddor hemifrån. Fäster man sedan ihop dem med en gummisnodd ett par varv så har man ju ordning på dem också, och kan variera antalet rör utifrån behoven.
Smart! Nu får dottern passa sin pyssellåda. Annars är ju filmburk en klassiker. finns ju tillochmed lock att köpa.
Ja och nu får ju jagarna användning för patronbältet även utanför jakten
Är det inte så att en torkad vara är en torkad vara? Det är bara att tillsätta vätska, ju längre den är torkad ju längre måste det ligga i blöt.
Stämmer inte riktigt med kryddor. När man torkar örtkryddor så torkar man själva bladen, men de ämnen som ger smaken påverkas av luften och ljus.
Handlar man på ÖB antar jag att man kollar bästföredatum, vilken kanske är typiskt närmare hos just ÖB. Fast jag köpte utgången jordgubbssylt på vanliga affärn i förra veckan... Så det är väl som vanligt; man får titta efter lite extra vad man plockar ur hyllorna, och inte lita på att ett dåligt pris ger bra kvalitete!
Liknande trådar
Trådstartare | Titel | Forum | Svar | Datum |
---|---|---|---|---|
Att torka flera saker samtidigt? | Friluftsmat | 1 | ||
Flera bakverk från samma grundmix? | Friluftsmat | 11 |
Liknande trådar
Njutvandringar att längta till
Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg