Därför är det så viktigt att dem väljer platser med extrem omsorg.. Deras convinience borde prioriteras efter människors och naturens säkerhet och frihet.Det är inte bara du som drabbas av om du blir skadad under en militär skjutning. De som övar och skadar dig (utan avsikt) på grund av din undlåtenhet eller okunskap mår säkert inte bra efter händelsen. Dina anhöriga mår nog inte heller bra efter en sådan händelse och gemmensamma skattepengar går till sjukvård och utredning av en olycka som enkelt kan undvikas med regelefterlevnad. Då får tycka att det inte är rätt för militärer att avlysa för övning. De som övar och försvarar landet tycker nog inte lika som du, men de försvarar Sverige och försvarar dessutom din rätt att tycka så.
Jag vet inte hur du bevisade att "folk inte läser alla kommentarer i en tråd" men jag läser alla inlägg i en tråd innan jag svarar. Annars blir det onödigt många repeterande kommentarer och det är respektlöst tycker jag.
Jag förstår inte vad du menar med att "hålla bort vilt liv från vild natur" - är det begräsningar för människor att göra vad de vill i all natur som avses eller?
/Patrik
Människor tar sig rätten till många saker som drabbar naturen, och lagar regler och förbud kring vilt-vistelse är inte alls alltid där för att skydda naturen eller människan. Utan många gånger egna intressen.. det är allt jag säger.
Jag vistas därför i natur med kärlek, sunt förnuft och frihet. Kommer fortfarande råka samt medvetet bryta regler som OP pratar om.
"Är det begränsningar för människor att göra vad de vill i all natur som avses eller?" -såklart inte vilket tidigare påståenden påvisar.