Jag har inget att protestera emot i det uttalandet .Jag har kikat runt lite på utsidan den senaste tiden, och knivar är givetvis roligt.
~Paul~
Jag har inget att protestera emot i det uttalandet .Jag har kikat runt lite på utsidan den senaste tiden, och knivar är givetvis roligt.
EKA, precis varje gång .Snabbt svar, eka swede 88 eller gerber profile dp ??
EKA, precis varje gång .
~Paul~
PS På vissa sidor står det att bladet på Gerberkniven är tillverkat i titan. Detta är förstås nonsens. Bladet är endast belagt med titaniumoxid. Själva stålet är 440A.
Har funderat länge på att inhandla den här lilla kniven. Fasen, nu väcker du återigen intresset .Mycket bra kniv. Finns i olika färger. Min är svart, tycker det påminner om en smideskniv - supersnygg. Kommer även att släppas i cool motorsågsorange. Rejält blad, 1095 kolstål som håller skärpan fantastiskt bra. Härdningen kanske? Jag kunde förr vara rädd för rost men har upptäckt att det faktiskt inte är så farligt.
Izula II är nog den som bäst passar mina stora labbar. Det får nog bli en sådan inom sin tid .Tack! Den är perfekt för mig. Ligger i yxfickan på mina Fjällrävenbyxor och är så lätt och platt att jag inte känner den. Den passar mina mindre händer perfekt.
Inte lika snygg, men praktisk för dem med större nävar är Izula 2 som kommer snart. Den har ett lite längre skaft (enda skillnaden).
Grattis, du kommer inte att ångra dig. Var dock försiktig med väta!Såna, det blev en 88 ek.