Kanske med äppleknyckarbyxor.........
haha ja kanske det. Fast det kanske riskerar att bli väl mycket Sherlock Holmes över det.
Kanske med äppleknyckarbyxor.........
Välj inget av de stora märkena!!! Det är "dålig" kvallite till högt pris. du betalar för märket. Detta skrivet med tanke på det pris du tänkt betala.Vad jag har hört så passar italienska märkeskostymer typ Armani m.m långa och smala personer eftersom den italienska mannen är byggd sådan.
Detta känner jag till eftersom jag varken är det ena eller det andra. Själv är jag kort och muskulös och får därmed satsa på BOSS-kostymer.
När det gäller färg så säger jag klassisk svart först och främst. Skall man sedan ha fler kostymer så tycker jag man skall satsa på en mörkgrå och/eller en mörk kritstrecksrandig. Men det är först senare.
//Peter
Skall man bara ha en kostym tycker jag att man skall satsa på en mörkgrå.
Svart är snyggt men kan uppfattas som lite väl stelt på exempelvis ett bröllop. Och man kommer helt klart undan med en mörkgrå på en begravning.
Men det är alltså om man bara skall ha en kostym.
Själv äger jag i skrivande stund fem svarta kostymer, lika många (eller fler kanske?) i olika grå nyanser och sedan förstås ett antal i olika bruna nyanser. Men jag har aldrig hävdat att jag är normal
Vad gäller märke så är jag väldigt svag för Tiger. De passar på smala personer.
Man vet att det är examenstider när gator och torg fylls av illasittande dressmankostymer
Jag föredrar nog svart, det känns som den kavajen är mer användbar till ex.vis jeans och kostymen passar till de flesta tillfällen....
//Jocke
Dom har billiga strumpor;-)Tack staffan, jag kallar dressman för "gubbman" sedan länge, usch, usch...inget ställe för våra söta ungdomar att handla kläder på...
eller varför inte våga prova någon av alla sidor som erbjuder måttsydda (inte blanda ihop med skräddarsydd) kostymer som tex.
Tack för alla tips och åsikter!
Jag räknar helt kallt med att behöva få kostymen justerad efter min kropp. Antingen har butiken den servicen eller så får jag gå till en skräddare.
Fler åsikter tas gärna emot!
såg att du hänger i GBG
stick till holmens herr, dom justerar till dig och har i flera prisklasser, alltid bra service med fet glimt i ögat!! (bättre än ströms som bara fjäskar)
Haha okej, tyckte de verkade trevliga på Ströms Holmens ligger lite avsides (fel sida Nordstan..) så jag har inte tagit mig dit ännu.