• Om "Fritt Forum"
    Det här forumet är för diskussioner som ligger helt utanför Utsidans intresseinriktning. Huvudsyftet är att moderatorer skall kunna flytta hit trådar som startats i andra forum, men som har bedömts inte passa in där men ändå har en intressant diskussion igång. Men det är också möjligt att starta nya diskussioner här, så länge de inte bryter mot forumets regler.

    OBS!
    Diskussioner och inlägg i det här forumet visas inte på Utsidans förstasida eller på Vad är nytt-sidan, så är du intresserad av diskussioner som ligger utanför Utsidans inriktning bör du själv bevaka forumet (mha Bevaka-knappen.

Köpa kostym

DVad jag menar är att man ska inte undvika eller föredra Armani efter hörsägen presenterat på ett forum. Speciellt inte då givna antaganden inte stämmer.

Skriv då det du menar. Här var det ju inga konstigheter.
Och Nej. Jag känner inte att någon trampat på mina tår.
//Peter
 
var du nere på stan idag eller? *nyfiken*

Nej jag har ett jobb att sköta :) Jobbar en bit ifrån centrum så det får bli på helgen eller om jag är pigg efter jobbet.

Mezzner: när man som friluftsmänniska svettas konstant ett par veckor om året och sover bland kottar och slem, så vill man ju reglera genomsnittet genom att ha fina kläder vid andra tillfällen! Som statistikern med fötterna i en isvak och huvudet i en bakugn.
 
Ja man undrar ju vad det är för kostymnissar som hänger här.. :)

Bland det viktigaste tycker jag det är att man hittar kläder som passar ens personlighet och uttryck och bra tidlösa kläder behöver inte vara dyra heller. Nu tänker jag med lite nostalgi tillbaka på Fredrik Tersmedens stilguider i Lundagård i mitten av 90-talet. En bra grundgarderob kommer man långt med och sen kan man komplettera efterhand. Själv gillar jag det lite mer "bohemiska"/akademiska/kultur-stuket med t ex manchester kostym kombinerat med stickade slipovrar eller polo. En brun polo till min mörkgröna Oscar Jacobsson manchesterkostym är en favorit. :)
Men det är ett bra råd att besöka en herrekipering. Jag brukar handla hos Westmans i Boden och även om jag inte köper skräddarsydda kostymer så brukar de måtta upp och låta en sömmerska sy till om det behövs.
Second hand är icke att förglömma heller. Jag köpte en gång en ruskigt snygg engelsk kostym hos Mani på Kärleksgatan i Malmö för 700 spänn. Den slet jag väl på såväl till vardags som på nationerna under några års tid i Lund. :)
 
jag hör vad du säger och jag gillar verkligen manchester i grönt, brunt och blått.. gärna då till ett par snake skinns..hehe

men, jag undrar om vi har några "bankers" med oss, några riktigt stajliga snajdare med skräddarsydda kostymer, skjortor och slipsar i dyraste siden, kanske ett par vassa Johnston & Murphy pjukk i strutsskinn?
 
jag hör vad du säger och jag gillar verkligen manchester i grönt, brunt och blått.. gärna då till ett par snake skinns..hehe

men, jag undrar om vi har några "bankers" med oss, några riktigt stajliga snajdare med skräddarsydda kostymer, skjortor och slipsar i dyraste siden, kanske ett par vassa Johnston & Murphy pjukk i strutsskinn?

Det är illa nog att jag har en sâdan till son.
Mina kostymer är nog extremt traditionella tyvärr, inser nu att jag ska skärpa till mig vid nästa inköp.