Knivköp

Härligt! Grattis! Du får rapportera när du fått hem/använt den lite!

/M

Tack! Är vänsterhänt och avvaktar en ny zytelslida bara. Ja, det ska bli spännande det här. :) Känns riktigt fin i handen. Funderade först på en svart, men som så mycket annat tänkte jag "vad ska jag ha det till?". Det som är allra mest tilltalande med kniven är att den är 100% funktion och kvalitet. Rejäl.

Senast ändrad:
Bra du undvek den svarta. Det är det nog det enda "dåliga" jag hört om FK, att deras svarta beläggningar sitter rätt dåligt fast.

/M

Fällkniven F1 + mora 2000 och ev. en liten handyxa, jag förstår inte vad som skall vara så komplicerat!?

S1

Hej!

Ja, nu har jag haft S1 en kort period. Vad tycker jag?

Kniven känns oerhört välbalanserad och gedigen, kanske inget för viktjägare, men för min egen del känns den gedigen och är man i skog och mark kan det vara praktiskt med lite tyngd.
Handtaget är skönt att hålla i, och dessutom verkar det oerhört hållbart. Inte gummi, inte plast, känns och låter lite keramiskt på något vis.
Slidan är vad den är, rationell, praktisk, och perfekt för sitt ändamål

Sist men inte minst.... Kniven är oerhört vass. Fällkniven skickade med fem plåster. :)

Låter ju bra det där. Som du kanske förstår så är jag själv lite sugen. Har en Bark River Gameskeeper jag funderar på att byta in mot S1. Rostfritt och bra hygienisk plastslida lockar! Det enda jag funderar på är om greppet är för tunt till mina stl 10 händer...

/M

Ps. Vikt kan man jaga på annat än sitt viktigaste verktyg. S1 är ju också relativt lätt tycker jag. ds

Det blev en EKA Swede också. :) Måste erkänna att jag har lite fantomsmärtor efter en FK PXL fortfarande, men det här blir jäkligt bra! :)

Låter ju bra det där. Som du kanske förstår så är jag själv lite sugen. Har en Bark River Gameskeeper jag funderar på att byta in mot S1. Rostfritt och bra hygienisk plastslida lockar! Det enda jag funderar på är om greppet är för tunt till mina stl 10 händer...

/M

Ps. Vikt kan man jaga på annat än sitt viktigaste verktyg. S1 är ju också relativt lätt tycker jag. ds

Tja,

Jag har strl 9 i Ejendals tegera handskar och s1an ligger smärtfritt i mina händer :)

S1an

Kul att se att S1an verkar hålla vad den lovar! Pågrund av arbete och annat har min inte kommit till användning än utan fått vila sig i form..

Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
RobinEH Dåligt knivköp? Utrustning allmänt 50

Liknande trådar

Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!

Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg