Så du tycker en svindyr custom-same är ett bra val för en inte-så-knivvan-soon-to-be jägare? Vad gör din handsmidda kniv så otroligt överlägsen en F1:a?
Byggd med kunskap och tradition om knivanvändande i generationer, något som inte plastknivstillverkarna kan stoltsera med.. Dessa knivar är byggda för att användas dagligen och att vara vackra, en otrolig hantverksskicklighet ligger bakom dessa knivar, att jämföra dom med fabrikspressade dussinknivar är löjligt.
Exakt vad jag gjort med mina Moraknivar förtäljer inte historien men F1:an har klart att fälla ett antal 10cm i diameter tjocka träd med hjälp av batongtekniken, något som en Mora garanterat inte klarar. Den har dessutom passat allt från harar till älg och berett nyfångad fisk utan att protestera. Den är verkligen en kniv till allt, en ypperlig design helt enkelt.
du vet att kniven är ett skärande verktyg, om du blir arg på träd och vill slå dom med batonmetoden så rekomenderar jag en batong.. haha.. jag försår inte varför man väljer att fälla träd i 10cm klassen, det är något man gör med lämpligare verktyg, vad gör du med dessa träd i ditt friluftsliv?
Vad beträffande min intelligens tillhör jag inte riktigt, men nästan, topp 2%. Är du inte medlem i Mensa så vill jag inte läsa fler påståenden i ämnet.
du vet att jag bänkpressar mer än ditt IQ?