Haha.....får väl köra lite Vodoo magic man
/mattias
Nä,gräv en egen grop så faller de andra däri.
peter
Haha.....får väl köra lite Vodoo magic man
/mattias
du vet att jag bänkpressar mer än ditt IQ?
Vertical Mind: jag undrar fortfarande hur du har lyckats knäcka/bryta ett antal Moraknivar. Jag tror att man måste ta i så in i helsike (så att det borde kännas fel) för att bryta en kniv eller böja en mejsel.
Kan jag bryta en kniv men handkraft är kniven inte stark nog för mig. Hur den knäcks är ovidkommande, är den av så är den. Läs ovanstående inlägg så förstår du kanske hur jag tänker vad gällande min utrustnings stryktålighet.
Jag undrade faktiskt på riktigt hur det gått till. Jag tar det för otroligt att ha sönder en kniv under normala förhållanden. Använder man den till att hugga, klyva (genom att slå på ryggen med något) eller bända med så ska man nog ha en stryktålig kniv. Jag är själv sällan ute på några överlevnadsmissions helt själv så går en kniv av har jag en mindre själv + att polarna har knivar också. Har dock aldrig lyckats bryta en kniv varken ute, hemma eller i garaget.
Då ställer vi uppenbarligen inte samma krav på våra prylar. Mina grejer SKA hålla, under alla omständigheter, normala eller extraordinära. Att lita på andras utrustning, även i en större grupp, är i min bok totalt förkastligt.
Naturligtvis har jag alltid minst två knivar, en bastant fixed och en fällis för finlir och matberedning. Fällkinven (EKI CQC7, S/B 880 bla) är naturligtvis av det robustare slaget.
Då ställer vi uppenbarligen inte samma krav på våra prylar. Mina grejer SKA hålla, under alla omständigheter, normala eller extraordinära. Att lita på andras utrustning, även i en större grupp, är i min bok totalt förkastligt.
Naturligtvis har jag alltid minst två knivar, en bastant fixed och en fällis för finlir och matberedning. Fällkinven (EKI CQC7, S/B 880 bla) är naturligtvis av det robustare slaget.
LOL! Kan knappt tro att du faktiskt skrev det där!! Jag tror inte min poäng kunnat klargöras på ett bättre sätt, tack.