Klimathotet en bluff?

Vad tror du om klimathotet?

  • Vet inte men vågar inte chansa.

    Röster: 28 14.7%
  • Bara skitsnack, en narturlig fas helt enkelt.

    Röster: 46 24.2%
  • Klart att det är vi som ställt till det, men med ny teknik och om alla hjälper till så fixar vi det.

    Röster: 105 55.3%
  • Spelar det någon roll det är ändå kört... vi ska alla dö! Så vem orkar bry sig...

    Röster: 11 5.8%

  • Totala väljare
    190
Det där har man aldrig hört förut... Man måste vara genomond eller konvertera och svälja allt. Det är som att försöka sätta dit nån genom att bara ge ja eller nej som alternativ. Jag tänker på miljö och klimat men är skeptisk till hysterin och att man inte accepterar andra åsikter än den "rätta". Man kan vara lätt skeptisk och samtidigt försöka tänka på miljön - faktiskt.

PS. Jag tror mer på IPCC än vad jag gjorde tidigare efter att ha läst den långa sammanfattningen.

Personligen uppskattar jag de mer som helt sonika bara säger att - vet ni vad jag skiter i om det är vi som ställt till det, för jag vill inte varken ändra på mitt sätt att leva eller minska på min livskvalitet på nåt J_vla sätt.
 
Nä har inte byt sida kanske har rycks med och verkar lite mer grön än jag är pågrund av en del bloggar i denna tråd.

Niklaz --

Din kategori har jag inte ens nämnt. Jag tror att majoriteten klimatet och all miljöförstöring hör ihop. Men många har tröttnat på denna hysteri. Men de som jag inte gillar är de som har en massa bortförklaringar till både det ena och det andra.

Jag har en slags hatfull respekt för tex paecefull han har liksom valt sida. Det jag inte får grep på om han verkligen tror på det som han försöker alarmera på sitt alldeles egna sätt eller om han bara tycker att det är för mycket att offra för egen del. Det kostar ju lite pengar och tid fatt örsöka spara på miljön. Det är ett faktum. Några försök man gjort har visat sig vara helt i onödan medan andra har gjort att man mått riktigt bar. Men jag är inte mycket för att offrat all vardagslux.
tror mer på hållbar utveckling.
 
Jag tänker på miljö och klimat men är skeptisk till hysterin
Vilken hysteri är det egentligen du pratar om? Tycker faktiskt att du är ganska respektlös. Man behöver inte vara hysteriker bara för att man söker belägg för sin tro i bloggar diverse tidningsartiklar. Folk får väl tro vad de vill, även om det står i mosattsförhållande till aktuellt forskningsläge, utan att behöva bli kallade för fula saker.
 
Ur ett mänskligt perspektiv är klimatförändringar ett hot, ur ett vidare perspektiv är det bara trams.

Grodorna, som just nu genomgår en massdöd har klarat 4 st tidigare när sgs alla andra landlevande arter dukat under. Arter kommer och går, Människan är en dagslända...

peter

Jag får ofta intrycket av att det är den här sanningen som är obekväm, snarare än Al Gores tillspetsade alarmism. Men det här visar ju, till skillnad från alla personangrepp som den här sortens inlägg brukar besvaras med, vilket OBEGRIPLIGT stort ansvar vi människor själva har för att överleva på jorden så länge vi kan, innan evolutionen har utvecklat oss till något annat om 10 miljoner år. Vare sig Gud eller Moder Natur är det minsta intresserade av människans överlevnad.

Amatörer kan liksom inte sitta och tjafsa om vilka klimatrapporter som säger vad eller vilka detaljer som är dåligt underbyggda. Om ni inte litar på den samlade expertertisens jobb med att ta reda på vad vi skall göra för att öka våra chanser till överlevnad, så föreslår jag att ni blir experter själva. Alla har rätt att läsa geologi, astronomi och liknande relevanta ämnen och söka till forskarutbildningen.
 
Jag får ofta intrycket av att det är den här sanningen som är obekväm, snarare än Al Gores tillspetsade alarmism. Men det här visar ju, till skillnad från alla personangrepp som den här sortens inlägg brukar besvaras med, vilket OBEGRIPLIGT stort ansvar vi människor själva har för att överleva på jorden så länge vi kan, innan evolutionen har utvecklat oss till något annat om 10 miljoner år. Vare sig Gud eller Moder Natur är det minsta intresserade av människans överlevnad.

Amatörer kan liksom inte sitta och tjafsa om vilka klimatrapporter som säger vad eller vilka detaljer som är dåligt underbyggda. Om ni inte litar på den samlade expertertisens jobb med att ta reda på vad vi skall göra för att öka våra chanser till överlevnad, så föreslår jag att ni blir experter själva. Alla har rätt att läsa geologi, astronomi och liknande relevanta ämnen och söka till forskarutbildningen.
Exakt!

...eller så gör man så mycket man kan och vill själv för att spara på miljön. Och expertisen löser de stoora nationella problemen och forskarna hittar nya finna miljö hålbara uppfinningar.

Så blir allt bra så småningom .
 

Njutvandringar att längta till

Platåberget Billingens unika natur och fina vandringsleder lockar vandringsentusiaster året om.

Få Utsidans nyhetsbrev

  • Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg