,
CITAT:
" Bara för att hänvisa till en auktoritet inom området citerar jag ur Hecht, Optics, s. 373:
The optical uses to which coatings of thin dielectric films have been put to in recent times are many indeed. Coatings to eliminate unwanted reflections off a diversity of surfaces, from showcase glass to high-quality camera lenses, are now commonplace."
* DU KAN INTE LÄSA OCH HAR MISSFÖRSTÅTT OVANSTÅEDE.
OVANSTÅENDE PERSON PRATAR OM NÅGOT HELT ANNAT.
(TYVÄRR FICK VISSA FÖR MYCKET LEDNING, DÄRFÖR BORDE NU 1/1000 KUNNA RÄKAN UT HUR DET HELA LIGGER TILL)
vibbe (olle olls) skrev:
". DIELEKTRISKT SKIKT ÄR I-N-T-E, EN ANTIREFLEX-BEHANDLING!
. DIELEKTRISKT SKIKT FINNS I-N-T-E, PÅ NÅGRA LINSER OCH ÄNNU MINDRE PÅ OBJEKTIV/OKULAR
. DIELEKTRISKT SKIKT ANVÄNDES INTE PÅ "VANLIGA KIKARE"
DVS FÄLTKIKARE MED VANLIGA FÖRSTORINGAR X6 - X10 "
DIN KÄLLA MOTSÄGER INTE MIG OVANSTÅEND, DET KOMMER JAG OCKSÅ ATT FÖRKLARA I SISIA AKTEN......
* DÄREMOT BEKRÄFTAR DIN "KÄLLA" MINA PÅSTÅENDE TILL 100%
DETTA KOMMER OCKSÅ ATT VISA SIG I SISTA AKTEN 1/5-DELEN
Olle tycker det är kul att du påstår att det som står i en bok skriven av en professor i optik är helt fel, med tanke på att det står i en bok som säkerligen granskats av flera andra professorer. Men vad är en publiserad bok av en professor mot en okänd männsiska på ett diskussionsforum som inte kan använda shift tangenten eller kan påvissa nån akademisk utbildning över huvudtaget.
* SOM DU FÖRSTÅR SÅ ÄR DET DU SOM VIRRAR TILL DET HELA
- DIN "PROFESSOR TYCKER SOM JAG"
"För att du ska verka trovärdig får du nog faktiskt förklara varför just alla dielektrum är totalt omöjliga/olämpliga att använda som coating, "
DETTA KOMMER JAG ATT BEHANDLA I SISTA 1/5- DELEN.
* OBS GLÖM INTE VAD DU SKREV:
"DET KALLAS INTE MULTICOATING UTAN DIELEKTRISKT SKIKT"
JAG SKREV OM ANTIREFLEXBEHANDLING AV LINSER.
DU SKREV ATT MULTICOATING VAR FEL OCH ATT I STÄLLET KALLAS DIELEKTRISKT SKIKT.
JAG SVARADE MED ATT DETTA ÄR DET SÄMSTA MAN KAN ANVÄNDA PÅ EN LINS OCH DET STÅR JAG FÖR. DET GÖR DIN "PROFESSOR" OCKSÅ!
DET KOMMER ATT VISA I SISTA AKTEN.
"Sen verkar det som att din räknekunskap än en gång är smått enorm, eftersom som du tror att 99,99% tycker som du, var är alla inlägg som håller med dig?"
// Erik
VAR HAR DU HITTAT DETTA SOM DU PÅSTÅR OM 99,99 %?
LÄSER DU INTE BAK OCH FRAM OCH FANTISERAR FRITT !!!!
MER KAN JAG INTE AVSLÖJA JUST NU. DU FÅR VÄNTA TILL SISTA AKTEN, DET BLIR MYCKET ROLIGARE SÅ....
***** SNART TÄNDAS 1000 JULE JLUS.......*****
CITAT:
" Bara för att hänvisa till en auktoritet inom området citerar jag ur Hecht, Optics, s. 373:
The optical uses to which coatings of thin dielectric films have been put to in recent times are many indeed. Coatings to eliminate unwanted reflections off a diversity of surfaces, from showcase glass to high-quality camera lenses, are now commonplace."
* DU KAN INTE LÄSA OCH HAR MISSFÖRSTÅTT OVANSTÅEDE.
OVANSTÅENDE PERSON PRATAR OM NÅGOT HELT ANNAT.
(TYVÄRR FICK VISSA FÖR MYCKET LEDNING, DÄRFÖR BORDE NU 1/1000 KUNNA RÄKAN UT HUR DET HELA LIGGER TILL)
vibbe (olle olls) skrev:
". DIELEKTRISKT SKIKT ÄR I-N-T-E, EN ANTIREFLEX-BEHANDLING!
. DIELEKTRISKT SKIKT FINNS I-N-T-E, PÅ NÅGRA LINSER OCH ÄNNU MINDRE PÅ OBJEKTIV/OKULAR
. DIELEKTRISKT SKIKT ANVÄNDES INTE PÅ "VANLIGA KIKARE"
DVS FÄLTKIKARE MED VANLIGA FÖRSTORINGAR X6 - X10 "
DIN KÄLLA MOTSÄGER INTE MIG OVANSTÅEND, DET KOMMER JAG OCKSÅ ATT FÖRKLARA I SISIA AKTEN......
* DÄREMOT BEKRÄFTAR DIN "KÄLLA" MINA PÅSTÅENDE TILL 100%
DETTA KOMMER OCKSÅ ATT VISA SIG I SISTA AKTEN 1/5-DELEN
Olle tycker det är kul att du påstår att det som står i en bok skriven av en professor i optik är helt fel, med tanke på att det står i en bok som säkerligen granskats av flera andra professorer. Men vad är en publiserad bok av en professor mot en okänd männsiska på ett diskussionsforum som inte kan använda shift tangenten eller kan påvissa nån akademisk utbildning över huvudtaget.
* SOM DU FÖRSTÅR SÅ ÄR DET DU SOM VIRRAR TILL DET HELA
- DIN "PROFESSOR TYCKER SOM JAG"
"För att du ska verka trovärdig får du nog faktiskt förklara varför just alla dielektrum är totalt omöjliga/olämpliga att använda som coating, "
DETTA KOMMER JAG ATT BEHANDLA I SISTA 1/5- DELEN.
* OBS GLÖM INTE VAD DU SKREV:
"DET KALLAS INTE MULTICOATING UTAN DIELEKTRISKT SKIKT"
JAG SKREV OM ANTIREFLEXBEHANDLING AV LINSER.
DU SKREV ATT MULTICOATING VAR FEL OCH ATT I STÄLLET KALLAS DIELEKTRISKT SKIKT.
JAG SVARADE MED ATT DETTA ÄR DET SÄMSTA MAN KAN ANVÄNDA PÅ EN LINS OCH DET STÅR JAG FÖR. DET GÖR DIN "PROFESSOR" OCKSÅ!
DET KOMMER ATT VISA I SISTA AKTEN.
"Sen verkar det som att din räknekunskap än en gång är smått enorm, eftersom som du tror att 99,99% tycker som du, var är alla inlägg som håller med dig?"
// Erik
VAR HAR DU HITTAT DETTA SOM DU PÅSTÅR OM 99,99 %?
LÄSER DU INTE BAK OCH FRAM OCH FANTISERAR FRITT !!!!
MER KAN JAG INTE AVSLÖJA JUST NU. DU FÅR VÄNTA TILL SISTA AKTEN, DET BLIR MYCKET ROLIGARE SÅ....
***** SNART TÄNDAS 1000 JULE JLUS.......*****