vibbe; sa:
´
" Du brukar ju bl.a. kalla oss obildade, ointelligenta och kaxiga så det går väl jämnt upp.."
Tumbleweed (Richard Jonsson), 2006-12-13 kl
-----------------------------------------------------------------------
INTE RIKTIGT, MEN KAXIGA OCH OBILDADE.....
Tja, det var nära nog för min del. Men jag förstår inte varför du kallar övriga läsare för obildade? Vi har ju slagit fast att det finns många i tråden som har en gedigen bakgrund inom teknik och vetenskap.
vibbe; sa:
* DETTA E-F-T-E-R DET ATT NI (som jagar i flock)
KRONISKT I FLERA OCIVILISERADE INLÄGG HÅNAT OCH
FÖRLÖJLIGAT EN SAMMA PERSON.
(fega är ni också )
Det är tråkigt om du tagit illa upp, men jag hoppas att du inser även din egen roll i tråden. Ända sedan de första påstötningarna om att kanske låta bli att skriva med enbart stora bokstäver har du reagerat likt en igelkott, och spretat med alla taggarna. Du har bemött den mesta kritiken som om det vore en personlig förolämpning istället för att komma med några förklaringar på ställda frågor. Detta upplevs som ett väldigt kantigt beteende av åtminstone mig. Vad gäller "flockmentaliteten" på Utsidan så har den debatterats tidigare. Min åsikt är att det finns flera mindre grupper av likasinnade som ofta träffas i likartade trådar, och i dessa grupper finns ett visst mått av trivsamt käftslängande liksom mer eller mindre uttalade normer, precis som på varenda annat diskussionsforum. Jag tycker själv att det är direkt svårt att stöta sig med ett dylikt forum, även om jag har en apart åsikt, så länge jag respekterar t.ex. de regler som finns. Det är min skyldighet att sätta mig in i dessa regler, alternativt välja mig ett annat forum. Som det är nu har du lyckats stöta dig med rätt många. Även om detta aldrig varit din avsikt kunde det kanske vara bra om du tog en funderare på varför..
vibbe; sa:
. VILL DU JAG SKALL SKRIVA UPP VAD NI KALLAT MIG FÖR ?!
Behövs inte. Jag har nog läst de flesta tillmälena, t.o.m. skrivit några av dem. Jag tar avstånd ifrån de som antyder att du skulle använda droger men tycker att "troll" är en bra beskrivning. Om du inte redan visste detta så är detta inte alls en referens till de mytologiska trollen utan en försvenskning av det engelska ordet "trolling" (används på svenska också fö), som är benämningen på modern dragrodd (fiske således). Man avser alltså med "troll" en person som medvetet genom sina aparta åsikter eller allmäna sätt är ute efter att provocera på ett forum. En del personer har detta som ett personligt nöje och vissa är riktigt duktiga på det.
vibbe; sa:
. VILKA HÅNFULLA BILDER HAR JAG SATT IN, SOM BESKRIVER DESSA PERSONER?
Äh, kom igen nu. Bilderna är en skämtsam jab i revbenen. Dessutom tycker jag att Plupp, Fjant och kattungen är rätt gulliga..
vibbe; sa:
. JAG HAR INTE, A-L-D-R-I-G, ENS NÄMNT EN ENDA PERSON VID NAMN, DVS. EGENNAMN VID DESSA TILLFÄLLE!
Det kanske du borde göra? Det är faktiskt rätt vanligt att man vänder sig direkt till någon i forumet, precis så som skett.
vibbe; sa:
. MENNAR DU ATT DESSA personer SKALL FÅ HÅLLA PÅ MED SITT TRAMS, UTAN ATT NÅGON BEMÖTER OVANSTÅENDE FJANTAR (OBS ALDRIG NÅGRA EGENNAMN)...
" DET GÅR INTE JÄMNT UPP " OCH DET FINNS ALLTID NÅGON/några SOM ÄR FÖRST OCH VÄRST!
DET ÄR INTE SVÅRT "ATT RÄKNA UT" ATT DESSA PERSONER
HAR DIV. K-O-M-P-L-E-X.
* JAG TROR BESTÄMT ATT CA 90% AV DE SOM LÄSER AKTUELLA
INLÄGG, ÄR ÄRLIGT OCH UPPRIKTIGT TÖTTA PÅ DESSA
BARUNGAR OCH DERAS KOMPLX.
Ja, jag tycker att vi kan få hålla på som vi gör. Diskussionen om kikare rann ut i sanden för länge sedan och blev så hopplös att Utsidans moderator flyttade diskussionen till "fritt forum". Då är det fritt fram att tramsa. Vissa av oss tycker om att tramsa mer än andra. Att komma dragandes med anklagelser om att somliga personer skulle ha komplex är ingen höjdare eftersom det ändå inte går att bevisa, hur du än "räknar". Jag är dessutom övertygad om att det inte stämmer. Om det är 100 personer som följer den här tråden så tror jag att det idag är 99% av dem som följer den bara för att se hur det hela skall sluta. Vissa av oss tycker att det är roligt med polemik, så vi skriver en rad då och då.
vibbe; sa:
DE FLESTA VILL NOG I STÄLLET SKRIV/LÄSA OM
"KIARENS STORA UNDERBARA VÄRLD"...
Jag är ledsen om jag spräcker din bubbla, men om man verkligen ville veta nåt om kikare så har man nog för länge sedan slagit upp det, i en upplagsbok eller på webben.
/R