Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Kaffekokning
- Trådstartare pher_
- Start datum
E rätt petig med mitt kaffe...
Mm, var länge sen jag drack kokkaffe nu,, kanske borde ge det en chans till. Kaffedrickning kanske är en mognadfråga? Men jag tackar för alla kloka inlägg hittils iaf. Ja en sån där MSR Mugmate kanske vore något.. Fast undrar om det räcker till typ 5-6 koppar kaffe? Nån som vet? Visst kan man kanske göra två gånger, men... Förresten vad har ni för små behållare till erat kaffe mm.. Kanske startar en ny tråd om det
Visst smakar kaffe bäst utomhus?
Kollade just in min "kaffetratt" o den var inte såå stor så kanske tar med den ändå..
Mm, var länge sen jag drack kokkaffe nu,, kanske borde ge det en chans till. Kaffedrickning kanske är en mognadfråga? Men jag tackar för alla kloka inlägg hittils iaf. Ja en sån där MSR Mugmate kanske vore något.. Fast undrar om det räcker till typ 5-6 koppar kaffe? Nån som vet? Visst kan man kanske göra två gånger, men... Förresten vad har ni för små behållare till erat kaffe mm.. Kanske startar en ny tråd om det
Kollade just in min "kaffetratt" o den var inte såå stor så kanske tar med den ändå..
Re: E rätt petig med mitt kaffe...
En behållare till kaffet bör vara en kåsa av slöjdat trä.
pher_; sa:Mm, var länge sen jag drack kokkaffe nu,, kanske borde ge det en chans till. Kaffedrickning kanske är en mognadfråga? Men jag tackar för alla kloka inlägg hittils iaf. Ja en sån där MSR Mugmate kanske vore något.. Fast undrar om det räcker till typ 5-6 koppar kaffe? Nån som vet? Visst kan man kanske göra två gånger, men... Förresten vad har ni för små behållare till erat kaffe mm.. Kanske startar en ny tråd om det
En behållare till kaffet bör vara en kåsa av slöjdat trä.
Kaffepress
Jag gillar kokkaffe, men föredrar bryggkaffe, gärna mörkrostat gjort i en kaffepress. Bodum tillverkar en trevlig portabel kaffepress i plast som jag planerar att införskaffa.. den ser riktigt trevlig ut, eller vad säger ni:
http://www.bodum.com/products/coffee/press/press1501.htm
Jag gillar kokkaffe, men föredrar bryggkaffe, gärna mörkrostat gjort i en kaffepress. Bodum tillverkar en trevlig portabel kaffepress i plast som jag planerar att införskaffa.. den ser riktigt trevlig ut, eller vad säger ni:
http://www.bodum.com/products/coffee/press/press1501.htm
Vandrat på ett platåberg? Upptäck Billingens unika landskap!
Njutvandra året om i fantastisk natur med böljande sluttningar och dramatiska klippavsatser – bara ett stenkast från Skövdes centrum.
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg